Viladrau encara un projecte ambiciós per rehabiltar l’Espai Montseny i redefinir els seus usos. L’edifici presenta certes mancances pel que fa a l’eficiència energètica que s’han de solucionar, i un cop es traslladi l’Ajuntament a les Escoles Velles, quedarà una zona lliure que podria encabir un nou espai, l’anomenat Viladrau, per donar a conèixer el paisatge del municipi i la seva relació amb l’aigua.
L’Espai Montseny és l’edifici més gran de Viladrau, però també el menys eficient. És per això que l’Ajuntament ha aprovat un projecte de rehabilitació energètica que, a més, inclou una proposta d’usos per començar a dibuixar el futur de l’equipament.
Segons l’alcaldessa de Viladrau, Margarida Feliu, aquest és un pas clau: “L’Espai Montseny és un punt neuràlgic del municipi. S’hi fan trobades i activitats culturals durant tot l’any. Hem d’actuar.”
Un dels espais més utilitzats és la sala Alícia Roig. “Aquest any arribarem per primer cop a les 7.000 persones usuàries. És gairebé el doble dels anys anteriors. Això demostra la necessitat de millorar les condicions de l’equipament.”
L’alcaldessa remarca la importància d’adaptar l’espai a les necessitats actuals: vestidors, camerinos, un magatzem i millor accessibilitat, com un ascensor per accedir a la sala polivalent. També es contempla una única entrada amb recepció conjunta per a tot l’edifici.
A més, es vol donar un nou impuls als continguts: “Viladrau té molt per explicar. Proposem un espai dedicat al paisatge i l’entorn, i també un nou ‘Espai Aigua’, on es mostri la relació històrica del poble amb l’aigua.”
Aquest nou espai permetria parlar de fonts, rieres, clima i el funcionament del sistema d’aigua local.
“Seria un espai d’educació ambiental que ens connecti amb allò que ens fa únics.”
El projecte, que ja està a punt per demanar subvencions, neix també d’un procés de participació ciutadana.