Edició Osona i Ripollès
Tria la teva edició predeterminada
Edició Vallès Oriental

El Grup Bon Preu ha posat en marxa un servei de rostisseria que, de mica en mica, anirà implantant en diferents establiments de la cadena. Sota l’epígraf d’espai bonprofit s’ha estrenat a l’Esclat de Terrassa i s’hi ofereix “un ampli assortiment de plats saludables, equilibrats i econòmics”, en paraules d’Anna Font, directora comercial del Grup Bon Preu. D’aquesta manera, “donem resposta a una nova tendència de menjar a punt de consumir”, afegeix Font.

En aquest cas el grup de distribució vol posar l’accent en l’aposta per la cuina tradicional a la trentena llarga de propostes de plats preparats per emportar i consumir. S’hi poden trobar opcions com carxofes amb pernil, espinacs a la catalana, escalivada a la brasa, mandonguilles amb sípia o bacallà a la mussolina d’all. “És l’evolució natural d’altres iniciatives que ja tenim en marxa i que funcionen”, explica Font, tot posant com a exemple el forn de peix, el sushi, la pizza fresca o la pinya tallada que ja està present en alguns establiments d’Osona. Fideuà, paella o arròs negre seran altres de les propostes que es podran trobar en aquest espai.

Totes les opcions estan pensades per emportar i consumir, dins o fora del mateix establiment, en qualsevol dels formats que es plantegen: individual, compartit o familiar. La forquilla de preus va des dels 2,99 euros la ració de cuina tradicional, fins als 8,99 euros del pollastre rostit. També hi haurà menús a preu tancat que aniran canviant setmanalment.

L’elaboració d’aquests plats, però, no s’internalitza en l’estructura de Bon Preu. “Nosaltres no som cuiners. Ens envoltem de col·laboradors que tinguin bon producte i que el puguin servir bé”, explica Font, en la línia dels proveïdors de sushi que l’elaboren in situ en alguns Esclat com els de Vic, Malla o Manlleu. En altres casos, el menjar arriba preparat “i l’acabem de fer a l’establiment”, afegeix Font.

Abans d’estendre la proposta de l’espai bonprofit a nous supermercats, Font recorda que s’està fent una prova pilot. “Portem dues setmanes i estem aprenent i ajustant, en funció del que demana el client”, diu. Un altre aspecte important per anar-lo implantant en més botigues és l’espai. A Terrassa s’ha situat a l’entrada de l’establiment, al costat de la fleca, però Font admet que en algunes botigues caldrà fer obres per condicionar l’espai. “No ens volem precipitar a l’hora d’estendre el servei. Primer volem configurar una oferta atractiva per al client que sigui correcta, saludable i dinàmica, que els plats no només se cenyeixen als top vendes”. Font també assegura que “hi ha d’haver l’opció de plats per a vegetarians i vegans, però també és important l’aposta que fem per la cuina de temporada”.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Cal intervenció pública per afavorir l’ús del català?

En aquesta enquesta han votat 564 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't