L’Ajuntament de Vic escapçarà un bon tros del parterre que hi ha al mig del carrer Gallissà per guanyar un tercer carril per a la circulació de vehicles. Així esperen guanyar en fluïdesa en el trànsit en les hores punta i, sobretot, facilitar l’accés als cotxes que vénen del carrer Morgades. Així ho va explicar el regidor de Mobilitat, Àlvar Solà (CiU), en l’últim ple.
Les obres s’espera que puguin començar abans de dues setmanes, segons va concretar el regidor.
Actualment es troben que els vehicles que vénen del carrer Morgades i volen anar cap a l’interior de la plaça del Mil·lenari han de creuar al segon carril del carrer Gallissà, ja que el primer està reservat per als que continuen cap a la ronda Camprodon.
I a més, amb el problema afegit que, en les hores punta, el carril dels vehicles que van cap al Mil·lenari va molt ple i, per tant, la incorporació és difícil. “Un 80% dels cotxes del carrer Gallissà van cap al Mil·lenari”, ha concretat Àlvar Solà.
Desdoblant aquest últim tram del carrer Gallissà s’espera, per una part, esponjar el trànsit, i per una altra, facilitar-ne l’accés del que ve del carrer Morgades.
Aquests cotxes, a més, podran incorporar-se al carril de la dreta, sense haver-ne de creuar cap. Immediatament, aquest carril es desdoblarà en dos, en direcció al Mil·lenari i a la ronda Camprodon.
Els problemes d’accés al carrer Gallissà des del Morgades s’han accentuat des del canvi de direcció de l’Arquebisbe Alemany.
Precisament aquests problemes de trànsit eren un dels arguments d’alguns veïns i botiguers que s’oposen a aquest canvi de direcció.
Solà va explicar al ple de dilluns que si finalment es guanya en fluïdesa al carrer Gallissà, estan disposats a tornar a canviar el sentit en l’últim tram de l’Arquebisbe Alemany, entre Morgades i Gallissà. Solà també s’ha mostrat “molt disposat” al diàleg amb tots els veïns i comerciants.
Al ple, el regidor de Comerç, Jaume Puig (CiU), va recordar que ells sempre han preferit tenir com a interlocutor el “comerç associat”. Ho va dir en resposta a la recollida de firmes que alguns comerços no associats al GAP, la unió de botiguers d’aquell barri, han iniciat contra els canvis de circulació a la zona. Segons Puig, el GAP representa el 80% dels comerciants del sector.
{{ comment.text }}