Una vintena de colles es van reunir diumenge al passeig del Ter de Manlleu per participar en una nova edició del concurs d’arròs, un dels actes més esperats de la Festa Major. Les paelles, tan diverses com originals, van omplir l’ambient de sabors i converses entre amics, veïns i famílies.
Les receptes van ser de tots els colors i gustos. Alguns van optar per clàssics de carn o peix, d’altres hi van afegir verdures i fins i tot propostes més creatives, amb l’objectiu de sorprendre el jurat i compartir un àpat festiu.
Molts participants fa anys que són fidels al concurs. “Som uns habituals, venim cada any. A la colla fem rotació i enguany m’ha tocat a mi. Hem preparat un arròs negre amb calamars i bledes, amb algun llagostí i musclo per donar-li més gust”, explicava un dels concursants.
També hi va haver noves colles que s’estrenaven. “És el primer cop que participem i només és la segona paella que fem a la vida. Hem decidit fer-la de carn, amb entrecota al damunt. A veure com queda”, deien uns dels debutants.
D’altres hi van participar amb esperit competitiu però sobretot festiu. “Diria que venim des de la segona edició, fa més d’11 anys. Som un grup d’amics de tota la vida i vam començar de manera espontània. Cada any provem coses noves i el millor és retrobar-nos amb gent d’altres colles”, deien.
L’ambient va ser un dels punts forts de la jornada. El nou espai escollit per l’organització va permetre cuinar amb comoditat i compartir després la degustació. “A casa faig arrossos normals, aquí n’hem fet un de mar i muntanya amb conill, peix i bolets. Al final tot depèn del fumet i la sal”, apuntava un altre participant.
El concurs d’arròs ha tornat a demostrar ser un punt de trobada clau de la Festa Major de Manlleu. Entre paelles fumejants, amistats que es retroben i famílies que comparteixen receptes, l’acte va tornar a ser un dels més celebrats del programa festiu.