QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Una quarantena de ferradors participen al 27è Concurs de Forja i Ferrament, a Vic

El certamen l’organitzava l’Associació de Ferradors de Catalunya, actualment amb seu a l’Esquirol

El 9 Nou
05/10/2023

Una quarantena de ferradors professionals i amateurs de dins i fora del país van participar al 27è Concurs de Forja i Ferrament, que va tenir lloc divendres i dissabteal recinte firal del Sucre de Vic. El concurs es dividia en tres categories per nivells: la novice (amb ferradors i aprenents amb poca experiència a la forja), l’inter (amb nivell mitjà) i l’open (per als d’un nivell alt).

Cada participant havia de superar cinc proves per exhibir la seva destresa davant de dos jutges de renom: Jim Blurton i Aksel Vibe. El certamen l’organitzava l’Associació de Ferradors de Catalunya, actualment amb seu a l’Esquirol. Fins a la 19a edició el concurs es feia en el marc de la Fira Equus de Girona, i a partir de llavors ha estat itinerant.

A Vic hi havia fet parada en un parell d’ocasions i, de fet, estudien portar-hi el certamen europeu de l’especialitat, que s’ha de celebrar el juny que ve. “Aquesta és una feina molt exigent, que requereix dedicació i sacrifici, no és fàcil que pugi gent jove”, reflexionava Roger Soler des de l’organització.

LA PREGUNTA

Creu que s’aconseguirà l’oficialitat del català a Europa?

30%
70%
En aquesta enquesta han votat 316 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't