El Mercat Medieval de Vic d’aquest any va generar un impacte econòmic de més de 27 milions d’euros. D’aquests, n’hi ha 7,4 milions que representen un efecte directe en l’economia local. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi que ha fet l’empresa The Whatsons Opinió Pública, que entre els dies 4 i 8 de desembre passats va enquestar 557 persones. Entre les xifres que apunta l’estudi hi ha que el Mercat Medieval obté 140 euros de retorn per cada euro invertit i genera 228 llocs de treball equivalents a temps complet.
La procedència majoritària del públic –sis de cada deu persones– és de Barcelona o de la resta de comarques de Barcelona. El públic vigatà és del 9% i el comarcal, de l’11%. La meitat hi assisteix amb família, gairebé el 80% ja havia vingut en alguna altra ocasió i un 91% manifesta la seva voluntat de tornar en la pròxima edició. La despesa mitjana per persona és de 74,9 euros i les parades d’alimentació del mercat, la restauració i l’artesania són els sectors que atrauen més despesa per part dels visitants.
Entre les principals millores que consideren que caldria al mercat hi ha la distribució de les parades –aquesta edició s’havia estrenat un nou recorregut per evitar aglomeracions per la covid-19–, una oferta més variada de parades, augmentar les actuacions d’època pels carrers i l’oferta lúdica infantil. Els encarregats de l’estudi tenien cinc punts de control als accessos de la ciutat per registrar les persones que van entrar a Vic durant els cinc dies de fira. Van ser més de 330.000 persones.
{{ comment.text }}