No ha arribat encara a la màxima esplendor, perquè hi ha plantes de creixement ràpid, mitjà i lent, però cada cop fa més goig el jardí de baixos requeriments que es va idear ara fa un any davant de l’ajuntament de l’Esquirol.
El projecte, compartit per Edu Capdevila, Àlex Pérez i David Riera, tres jardiners del poble, es va concebre des del primer moment pensant molt en l’objectiu i ubicació: tant embellir un espai públic i de pas per a molta gent com fer-ho amb sentit.
Per això es van triar espècies autòctones o adaptades al clima i que floreixen en moments diferents. “Les floracions esglaonades fan que sempre entri per la vista, a més a més que fomentem molt la biodiversitat al mig del poble”, destaca Riera.
En aquest temps ja hi ha hagut esclat de colors, però el romaní o el marfull, per exemple, tardaran anys a assolir la maduresa.



Una altra característica del jardí és que es va preparar un substrat tècnic que dificulta l’aparició de males herbes, i que gairebé no s’ha de regar (ha calgut dues vegades en aquest primer any de vida).
Els bons resultats tenen entusiasmats els tres jardiners i, de fet, han repetit l’experiència de treballar plegats amb un nou encàrrec; aquest cop, a les antigues escoles de Tavertet.