EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“La sèrie ‘Les de l’hoquei’ ha arribat a un públic que no mira la tele”

La manlleuenca Marta Vivet és una de les quatre creadores de la idea; ara fan de guionistes

Si la sèrie Les de l’hoquei tracta justament sobre aquest esport és perquè una de les seves quatre responsables és de Manlleu. “Jo havia fet patinatge artístic, i el meu germà jugava a hoquei… és un esport important aquí a Catalunya i no està prou visibilitzat”, explica Marta Vivet, que juntament amb Natàlia Boadas, de Girona; Laura Azemar, de Barcelona, i Ona Anglada, de Banyoles, van crear la idea quan estaven estudiant Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). El que era inicialment un treball de final de grau es va convertir en una sèrie de TV3 que va emetre la seva primera temporada ara fa un any i que recentment ha estrenat la segona.

Les quatre estudiants, ja graduades, es van convertir de cop i volta en guionistes de la sèrie, quan TV3 s’hi va interessar. Va ser en un pitching del Clúster Audiovisual de Catalunya, una sessió en què es presenten en format breu propostes de productes. Elles hi anaven amb la bíblia, l’esquema argumental de la sèrie, i un pilot d’un capítol que havien pogut rodar gràcies a un micromecenatge. TV3 havia tancat Merlí i necessitava un producte que pogués connectar igual amb l’audiència jove, i una sèrie amb el rerefons de l’esport femení podia connectar amb moltes sensibilitats del moment actual.

Quan tot es va posar en marxa, a través de la productora Brutal Media, va començar el vertigen. “Nosaltres acabàvem de sortir de la universitat, i necessitàvem algú que ens ajudés”, diu Vivet. Per això es van incorporar a l’equip Marta Grau –que havia estat la tutora del seu treball– i Núria Parera, com a coordinadores de guió i d’escaletes, respectivament. Ara s’hi ha afegit també la dramaturga Cristina Clemente. I és que donar forma a 13 episodis de 50 minuts cada un era un repte formidable per a quatre joves que feien el seu primer treball professional. “No hi va haver gaire temps des que ens van donar el sí definitiu i la data de començar els rodatges”, recorda Vivet. “En la segona temporada, hem tingut una mica més de marge, però també ha estat intens”. L’estrena de la temporada ha estat una mica abans, per poder-la acabar abans de l’estiu. El rodatge, que havia començat al mes de gener, es va acabar “pels pèls” abans que es desencadenés la crisi del coronavirus. Tot i això, es va haver de suspendre la presentació de la temporada que s’havia d’haver fet en públic a Barcelona i es va haver de fer a través de Facebook Live el passat 20 de març.

Les de l’hoquei va tenir la virtut, en la seva primera temporada, de fer forat entre nous espectadors: “Va arribar a un públic que està sempre a internet, que no mira la tele, i això ens va fer il·lusió”, diu Vivet. La quota mitjana en joves d’entre 13 i 24 anys dels 13 capítols primers va ser del 23,6%, una xifra més que notable. En va destacar també l’alt índex de reproduccions a la carta, amb més d’1,3 milions de visualitzacions. Aquesta segona temporada, les guionistes es plantegen el repte d’arribar “a un públic més ampli”. Les jugadores del Minerva es fan grans amb el seu públic.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 121 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't