Futbol
Hoquei
Motor
Poliesportiu

Albert Orriols suma el quart Ral·li Osona

El vigatà Albert Orriols era un dels favorits a la victòria i va fer bons els pronòstics

El 9 Nou
07/07/2021
Vic

2010, 2015, 2018 i ara 2021. El vigatà Albert Orriols era un dels favorits a la victòria i va fer bons els pronòstics dissabte quan va aconseguir el seu quart Ral·li Osona. No hi va haver rival per a l’Skoda Fabia Rally 2 i el pilot de l’Escuderia Osona, que ha pujat al podi 10 vegades en els últims 13 anys, va imposar-se als 12 trams de competició de la 52a edició de l’emblemàtica prova de motor marcada per la calor i per l’alta presència de públic a molts trams després d’un any d’absència a causa de la pandèmia de Covid-19.

“Hem sortit a atacar des del primer moment i hem aconseguit una diferència important que ens ha permès anar més tranquils”, explicava el vencedor. El cotxe i l’evolució de canvi que estrenava també van funcionar a la perfecció, de manera que el vigatà amb Lluís Pujolar al costat va poder anar guanyant scratx i ampliar l’avantatge. “Estem molt contents. És el ral·li de casa i no podem demanar més. Fa dos anys també vam fer tots els scratx i ens vam quedar a l’última assistència. Avui ens hem pogut treure l’espina clavada”, confessava satisfet.

Orriols i Pujolar van acabar la prova a 1 minut i 31 segons del binomi Joan Vinyes – Jordi Mercader (Baporo Motorsport), amb un Seat Ibiza Kit Car, i a més de dos minuts d’Óscar Palomo – Brais Mirón (Yakar Racing), amb un Peugeot 208 GT Rally 4. Un resultat que el posa de ple en la lluita pel Campionat de Catalunya. “Aquest any estem fent proves de l’Estatal d’asfalt i hem anat compaginant el Català per agafar ritme, però ara ens hem posat a davant i si hi ha opcions el lluitarem”, assegurava. També estava exultant Vinyes, que tornava al Ral·li Osona després de molts anys “estrenant un cotxe vell de 23 o 24 anys” que ha estat reformat. El pilot andorrà, que es va mostrar encantat amb els trams osonencs, no esperava fer aquesta posició. “Hem sortit molt bé i hem anat marcant segones posicions. La primera era molt complicat, Orriols és superior a nosaltres”, reconeixia.

Enguany, la prova tenia sis trams i 102 quilòmetres cronometrats. Els vehicles van haver de fer dues passades per cada tram, organitzades en dos bucles: al matí amb la Trona, la Costa dels Gats i la prova especial del Cobert i a la tarda-nit amb la Vola, Fontfreda i el Coll de Mansa. El parc d’assistència es va traslladar en aquesta ocasió al Circuit d’Osona, que va passar a ser el veritable centre neuràlgic d’una prova que va ser dura i que va viure diversos abandonaments, especialment dels vehicles que optaven a fer ombra a Orriols. Els primers d’abandonar per problemes mecànics van ser dos altres pilots de l’Escuderia Osona, Josep M. Soler i Ramon Cornet. Més tard ho va fer el vencedor de la darrera edició, José Luis García, i a l’inici del segon bucle i a causa d’una punxada, el líder del campionat català, Eduard Pons, que fins aquell moment havia tingut un frec a frec amb Vinyes. El pilot andorrà, campió d’Espanya en diverses ocasions, va ser l’únic que va aguantar a certa distància el monòleg d’Orriols.

Ja fora de les posicions de podi, la classificació va ser molt més ajustada. Aleix Vila i Jaume Poch (Biela Club Manresa), que van fer un segon bucle impecable, van acabar en quarta posició a 56 segons de Palomo, i Jordi Bosch i Joan Carreiras (Escuderia Baix Empordà) van ser cinquens a només dos segons d’ells. Van destacar també altres resultats de pilots de l’Escuderia Osona com David Roquer – Albert Traserra, tretzens; el debutant Guillem Orriols amb Jordi Noguera, setzens, i Eduard Tuneu – Josep Mármol, dinovens.

En el cas del Ral·li Esprint, on els participants només feien una passada pel bucle del matí, Josep Traserra amb Xevi Serra de copilot i el seu Porsche 911 GT3 es van imposar amb autoritat. L’equip de l’Escuderia Osona va guanyar els tres parcials. Van completar el podi Joan Martínez – Francisco Igualada (Escuderia Motor Terrassa) i Àlex Font – Joan Font (Escuderia Baix Camp).
Des de l’organització de la prova, que enguany es dedicava a Ferran Moreno, cap d’oficials del club, traspassat recentment, es feia una valoració positiva si bé obrien la porta a replantejar el quilometratge de cara a la següent edició. “La participació ha estat bona en qualitat dels pilots de davant malgrat que hi ha hagut molts abandonaments. Tot i així, nosaltres trobem a faltar més participants. Perquè sigui viable no podem ser cinquanta hem de ser entre vuitanta i noranta”, destacava el president de l’Escuderia Osona, Joan Panadès. Això els farà valorar de cara al futur si un ral·li més petit seria més assequible. “Amb 500km i 100km de velocitat és gran i potser no tothom està disposat a fer-los”, continuava. Un altre dels aspectes que caldrà analitzar és el manteniment del parc tancat al circuit perquè “ha funcionat molt bé, ho hem tingut tot molt més controlat i hem estalviat despeses”. Com sempre, acaba una edició i toca començar a pensar ja en la propera.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 55 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't