Ordenat des de l’inici del recorregut (Les Comes) fins al final (Toses). Km = distància restant.
La tercera etapa del Tour de França creuarà dilluns Osona i el Ripollès. Tot i que oficialment el tall dels trams per on passarà la cursa es va acabar fixant en quatre hores, sobretot els ajuntaments més grans han preferit curar-se en salut i han ampliat l’horari en què no es permetrà circular en vehicle a la zona afectada. La idea inicial del Tour ja era, de fet, un tall de cinc hores. La mesura s’explica, entre altres coses, perquè el tall no es limita al traçat concret de la cursa sinó que acabarà afectant el conjunt de la mobilitat urbana.
Com passa en altres punts, als principals nuclis de població d’Osona i el Ripollès per on passa el Tour, Vic, Manlleu, Torelló i Ripoll –que per si sols concentren una població de més de 90.000 persones–, la cursa parteix literalment pel mig dels seus nuclis urbans, i la comunicació entre una i altra banda passarà a ser o molt limitada o directament impossible des de determinats punts, i durant hores.
Aquests últims dies, els ajuntaments dels principals municipis del recorregut del Tour han fet públics els dispositius especials de mobilitat previstos per dilluns, amb restriccions de trànsit que s’allargaran durant diverses hores. Aquests en són els trets més destacats:
■ VIC
Quedarà prohibit estacionar vehicles al recorregut de la cursa des de les 2 del migdia del proper diumenge, 5 de juliol. L’endemà, els carrers afectats quedaran completament tallats entre les 9 del matí i les 4 de la tarda, període durant el qual no es podrà travessar l’itinerari amb cap vehicle de motor, bicicleta ni patinet. Paral·lelament, a partir de les 11 del matí, la rambla del Passeig acollirà l’Espai Afició, amb animació, música i una pantalla gegant per seguir la cursa.
■ MANLLEU
El pas del Tour comportarà un tall de cinc hores del passeig de Sant Joan, entre les 11 del matí i les 4 de la tarda. Durant aquest interval només es podrà creuar el recorregut en cotxe en dos punts habilitats situats a l’avinguda de Roma i l’avinguda dels Pirineus, i sempre de manera puntual segons les indicacions dels responsables del dispositiu. Les parades de bus al passeig Sant Joan quedaran anul·lades.
■ TORELLÓ
La circulació, seguint el cronograma oficial del Tour, quedarà interrompuda als carrers del recorregut entre les 11.08h i les 15.08h. A més, des de les 8 del matí estarà prohibit estacionar-hi vehicles fins que es restableixi la circulació. L’Ajuntament recomana als veïns retirar els vehicles dels garatges abans del tall i planificar amb antelació els desplaçaments. També s’han reubicat provisionalment els contenidors de deixalles dels carrers afectats.
■ RIPOLL
L’Ajuntament ha avisat que les afectacions poden començar a partir de les 10.47h. El tall complet serà de les 11.47h del migdia a les 15.40h. Durant aquesta franja no es podrà circular pel recorregut del Tour dins del municipi, motiu pel qual es recomana avançar qualsevol desplaçament previst. També hi haurà restriccions d’estacionament degudament senyalitzades.
El que també es veurà afectat durant el matí de dilluns serà el transport de viatgers per carretera, començant pel la que connecta precisament l’eix Vic-Manlleu-Torelló. Els autobusos de la línia fan precisament el mateix recorregut que seguirà la cursa, des de la sortida de Vic cap a Torelló, que a partir de mig matí –abans de les 11– es començarà a tallar completament al trànsit.
Per les incidències que hi pugui haver en aquesta com en altres línies, la recomanació és que els usuaris s’informin de les expedicions d’aquell dia, ja que la majoria es veuran alterades i altres directament suspeses mentre duri el pas de la cursa.
Pel que fa al servei ferroviari, no hi ha cap afectació derivada del Tour a l’R3. Per tant, el servei ha de funcionar normalment en el format i horaris actuals, dins l’anormalitat que suposa el llarg període d’obres que està vivint.