Queden només dues etapes del Dakar. Aquest dijous s’ha corregut l’onzena de 13 etapes i Nani Roma, tot i creuar la meta en 12è lloc, ha escalat una posició a la general, passant de tercer a segon.
I el que comença a ser important a aquestes alçades de cursa són els temps que té per davant i per darrere: el líder que ara mateix sembla inidiscutible, Nasser Al-.Attiyah (Dacia) el té a 8m 40s. I per darrere seu tanca el podi provisional el francès Sebastian Loeb (Dacia), a 9m 57s de Roma.
El quart classificat provisional a la general, el seu company d’equip Mattias Ekström (Ford Racing) , que ha estat el guanyador de l’etapa d’aquest dijous, se situa a 12min 52s per darrere seu.
Un altre dels factors que hi ha ajudat a l’etapa d’avui han estat els problemes de qui fins ara ha estat un dels principals rivals de Roma a la general, el sud-africà Henk Lategan, que s’ha quedat aturat per problemes amb el seu Toyota i haurà quedat despenjat de manera insalvable dels primers llocs.
Amb la gestió dels temps i veient la progressió i estabilitat de Nani Roma i Àlex Haro al llarg, sobretot, de l’última setmana, les opcions de podi semblen més a prop que mai. Faltaran les dues últimes etapes per confirmar-ho i perquè cap imprevist no esguerri l’objectiu d’aconseguir-lo.
Dels resultats de l’etapa d’avui Laia Sanz (Ebro Audax) tanca el top 20 de la categoria de cotxes amb més de mitja hora de marge respecte al seu immediat perseguidor. En condicions racionals -que no son les més habituals en un raid om el Dakar-, hauria de moure’s entre aquest vintè lloc provisional amb opcions de batallar par dalt fins al 17, tot i que ara mateix el té 45 minuts per davant.
Per la seva banda, Nandu Jubany i Marc Solà (MD Rallye Sport), a qui ha tocat afrontar un Dakar lluitant pràcticament contra ells mateixos i la seva dissort i per millorar resultats dia a dia, ho estan aconseguit en un tram final de ral·li on continuen escalant posicions i ja s’han situat, després de l’etapa d’avui, al lloc 85 de la general. A més de 20 hores, això sí, del líder.