El Dakar número 46 de la història aixeca el teló aquest divendres i ho farà amb set osonencs. Gerard Farrés, Nani Roma, Laia Sanz, Rosa Romero, Joan Font, Marc Solà i Marc Torres seran els representants de la comarca d’Osona que fins al 19 de gener recorreran gairebé 8.000 quilòmetres per deserts i carreteres de l’Àrabia Saudita, que acull el ral·li més dur del món per cinquena vegada consecutiva.
Laia Sanz i Nani Roma competiran a la categoria de cotxes; Gerard Farrés, Marc Solà i Joan Font, a la de SSV T4; Rosa Romero, a la de T3, i Marc Torres, en la de camions. Romero i Solà faran de copilots, mentre que Torres farà de mecànic. La resta seran els pilots principals.
Roma és la gran novetat d’aquest Dakar. Per una banda, perquè retorna al tradicional ral·li després de superar un càncer i per l’altra, perquè ho fa amb l’equip M-Sport Ford, que s’estrena en un Dakar. Acompanyat d’Àlex Haro pilotaran un Ford Ranger T1.
Laia Sanz encapçala l’equip Astara. Serà la 14a participació –tercera en cotxes– de la pilot afincada a Seva en un Dakar i amb Maurizio Gerini de copilot. Ho fan amb un renovat Astara 02 Concept que els ha de permetre millorar els resultats.

En SSV T4, Gerard Farrés és un dels grans favorits a aconseguir el títol. El pilot manlleuenc compta amb Diego Ortega com a copilot i torna a formar part de l’equip South Racing Can-Am. Serà la 17a participació de Farrés en un Dakar amb un únic i clar objectiu de lluitar per una victòria que en els darrers anys ha acariciat.
En aquesta mateixa categoria Joan Font amb Borja Rodríguez de copilot buscarà acabar la prova. Ho farà pilotant el Can-Am Maverick X3 de l’equip Scuderia Ramilo Rodamoto. Serà la sisena participació en un Dakar i on a banda d’intentar acabar serà l’encarregat d’ajudar els seus companys d’equip, on hi ha un altre osonenc, Marc Solà, que serà el copilot de Ricardo Ramilo.
Fa poc més d’una setmana que el de Malla confirmava la seva participació al Dakar, on intentarà aportar la seva experiència i donar un cop de mà al pilot gallec, que en primera instància havia de comptar com a copilot amb el taradellenc Arnau Lledó.
Rosa Romero participarà en T3 fent de copilot de Pedro Manuel Peñate. La parella repeteix tàndem per tercera vegada consecutiva. L’any passat van competir a la classe T4 i enguany tornen a la T3, com ho van fer fa dos anys. Més enllà dels resultats, Peñate i Romero tenen un doble objectiu.
Per una banda, lluitar contra el canvi climàtic en un projecte amb la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria amb el qual Peñate plantarà arbres en els 21 municipis de l’illa en funció dels quilòmetres recorreguts a l’Aràbia Saudita, i d’altra banda Romero vol lluitar a favor de la inclusió i igualtat en el món del motor.
També serà al Dakar 2024 Marc Torres. El mecànic de Sant Miquel de Balenyà formarà part de l’equip Fesh Fesh, que lidera l’andorrà Albert Llovera, pilot ambaixador de la marca de Ford Truks, i que compta també amb Margot Llobera.
L’osonenc ja havia participat a un Dakar fent equip amb Llovera. Concretament va ser els anys 2020 i 2022. L’any passat no hi va participar i Llovera l’ha recuperat per treure’s l’espina d’una passada edició en què l’andorrà va haver d’abandonar a la primera etapa. Pilotaran un camió Ford i es marquen l’objectiu d’acabar la dura prova organitzada per Amaury Sport Organisation (ASO) i que preveu etapes tant amb dificultats tècniques com de navegació.
L’etapa pròleg, aquest divendres, serà el tret de sortida d’una edició que tindrà un recorregut diferent a les darreres edicions. Amb un escenari de sortida inèdit, Al-Ula, el recorregut del Dakar 2024 anirà del nord-est al sud-est i a la inversa, fent parada a la capital, Riad, a l’equador de la carrera.
A banda del primer test, el Dakar estarà format per 12 etapes (una d’ella dividida en dues jornades) i amb dues zones molt diferents. Al nord amb dunes però també amb terreny pedregós i pistes de sorra i la part sud, molt més deserta, destacant sobretot l’etapa de 48 hores (la 6A i 6B de dijous i divendres vinent) en què els pilots hauran de travessar l’Empty Quarter, considerat el desert més gran del món.
L’etapa pròleg constarà de 158 quilòmetres i donarà pas a l’etapa de dissabte entre Al-Ula i Al-Henakiyah, de 532 quilòmetres totals (405 d’especials). Diumenge l’etapa portarà els participants a Al Duwadimi amb un recorregut de 662 quilòmetres (470 d’especials).
L’únic dia de descans serà dissabte després de travessar l’Empty Quarter per acabar el divendres dia 19 en una etapa amb sortida i arribada a Yanbu.
En total, 14 dies de carrera intensa i sense treva en una cita àrabica en la qual els osonencs es mostren ambiciosos per aconseguir els objectius en aquest primer repte del 2024.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't