Joan Domènech, veí dels Hostalets d’en Bas, a la Garrotxa, arribava aquest dimecres al vespre amb tren de Barcelona fins a Vic amb poc més de 15 minuts de retard. Anava a la taquilla i li tornaven els diners. No era el primer cop que li passava en una línia de tren “amb mancances”. Un cop li havien retornat el bitllet, explicava que fa set anys que agafa el tren diàriament per anar a treballar a Barcelona, on fa de professor de Geografia i Història. Deixa el cotxe a Torelló o a Vic i puja al tren. Va apostar per aquest transport per la facilitat d’arribar al centre de la ciutat i per “estalviar retencions i aparcament”. S’ho agafa “com una inversió de temps per treballar” en feina que hauria de fer a casa, tant a l’anada com a la tornada.
Dimecres arribava a Vic, explicava, “pels horaris”. Al principi sempre l’agafava a Torelló i ara ho fa en funció de l’hora en què ha de tornar i de les combinacions. “Si Torelló vol ser una estació de referència, un punt de connexió important, s’ha d’apostar perquè hi hagi més trens, que alguns dels que es queden a Vic hi arribin.” En aquest sentit, també reivindica que les tarifes tinguin les mateixes condicions, i assegura que a alguns garrotxins la manca de freqüències els tira enrere per agafar el tren, però que molts l’utilitzen.
{{ comment.text }}