El Consorci Hospitalari de Vic estrena una flota de nou cotxes; vuit d’elèctrics i un d’híbrid. Un pas ferm cap a la mobilitat sostenible que ha de permetre a la institució reduir l’impacte ambiental en els desplaçaments que fan diàriament els professionals del Programa d’Atenció Domiciliària i Equips de Suport, el PADES, i els de rehabilitació domiciliària. Un salt també pels professionals, que fins ara assumien aquests trajectes amb el seu vehicle privat.
Amb l’objectiu d’obtenir un rendiment alt dels vehicles i reduir despeses, podran utilitzar aquests vehicles altres professionals del Consorci Hospitalari i fins i tot la ciutadania. És el que s’anomena ‘car sharing’ -cotxe compartit- i funciona a través d’una aplicació mòbil.
El compromís del Consorci amb la mobilitat sostenible també es fa molt evident als aparcaments dels centres que la institució té repartits a la comarca. Entre l’Hospital Universitari de Vic, Osona Salut Mental i l’Hospital Sant Jaume de Manlleu ja hi ha vint-i-un punts de càrrega per vehicles elèctrics.