QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Neix la Grand Gravel Ausetana, una travessa que recorre l’ànima d’Osona en 240 km

La nova ruta ciclista de gravel proposa una aventura de tres etapes que connecta Montseny, Guilleries, Collsacabra, Lluçanès i Moianès

Osona i els seus entorns sumen una nova proposta ciclista de llarg recorregut: la Grand Gravel Ausetana, una travessa circular de 240 quilòmetres i 5.000 metres de desnivell, que ofereix als amants del gravel una experiència immersiva entre paisatges, història i cultura. La ruta, que es pot començar des de qualsevol punt, té la sortida i arribada oficial a Espinelves, tot i que s’ha dissenyat per ser flexible i adaptada a les preferències de cada ciclista.

La Grand Gravel Ausetana, dissenyada per Marc Erra, recull l’essència de les antigues rutes de BTT que molts practicaven fa dècades, ara adaptades a les exigències i particularitats del gravel. “Quan érem joves fèiem aquestes rutes amb BTT. L’hem adaptat i creiem que ha quedat molt xula”, explicava Erra durant la presentació que es va dur a terme el passat divendres. A diferència de moltes rutes que tenen Vic com a epicentre, s’ha volgut donar protagonisme als pobles més petits i autèntics de la comarca.

La proposta està pensada per completar-se en tres etapes: la primera travessa des d’Espinelves fins a Collsuspina, la segona recorre de Collsuspina a Montesquiu i la tercera tanca el cercle amb el tram de Montesquiu fins a Espinelves. Tot i així, també s’ofereixen opcions per fer-la en dues o quatre etapes, segons el nivell de cada participant. Erra, però, advertia que “fer-la en dues etapes seria extremadament dur”.

El recorregut passa per punts emblemàtics com Sant Romà de Sau a l’est, Montesquiu al nord, Aiguafreda al sud i Prats de Lluçanès a l’oest, seguint el contorn natural d’Osona. Els ciclistes trobaran un terreny variat que combina pistes de terra compactada, trams de grava solta, zones amb fullaraca i sectors humits a les rieres. Entre els paisatges destacats hi ha el Pantà de Sau, la Plana de Vic, els cingles de Tavertet i vistes espectaculars al Pedraforca des del Lluçanès.

Un dels moments més exigents de la travessa arriba cap al quilòmetre 220, amb una pujada d’1,5 quilòmetres que presenta trams amb pendents de fins al 30%, presentada com “la mare dels ous” de la ruta. Erra recomanava no subestimar el recorregut i apuntava que els mesos de maig i principis de juny serien la millor època per afrontar aquest repte.

La part cartogràfica ha estat desenvolupada per Salvador Sala, enginyer topogràfic i fundador de l’editorial de mapes Grand Gravel. Sala destacava la importància de viure l’experiència amb el mapa a la mà: “Des del 2011 fem mapes recurrents en zones on no hi ha cartografia convencional, per no repetir. El mapa aporta un plus a l’experiència, més enllà del GPS”, afirmava, tot explicant les simbologies i llegendes que acompanyen la guia.

Pel que fa a la preparació tècnica, Emili Jaén, ambaixador i tester de la Grand Gravel Ausetana, recomanava muntar pneumàtics d’almenys 45 mm amb un cert tac per adaptar-se als diferents tipus de terreny. També insistia en la importància de portar recanvis, com pastilles de fre o càmeres per les rodes, ja que en una travessa de tres dies cal estar preparat per qualsevol imprevist mecànic.

Amb aquesta proposta, la Grand Gravel Ausetana s’estrena com una nova gran ruta de referència per als amants de la bicicleta i de l’aventura, connectant natura, esport i territori en un recorregut exigent però immensament gratificant.

LA PREGUNTA

Està a favor de l’embargament d’armes a Israel?

En aquesta enquesta han votat 325 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't