Álex Rodríguez i Marc Riera. Vic
Ja han passat 27 anys des de la primera aparició de Pennywise a la gran pantalla. Aquest mític pallasso ha estat, sense cap competidor, una de les figures més aterridores creades per Stephen King. La pel·lícula IT submergeix a l’espectador en un món on les pors dels més petits es fan realitat.
El director de la nova versió, Andres Muschietti, ha declarat que se sent “plenament satisfet amb el resultat final de la pel·lícula”, ja que afirma haver aconseguit el que feia temps que es reclamava: una segona part que estigui al nivell de la pel·lícula original, filmada l’any 1990.
Si bé és cert que aquesta nova adaptació inclou parts realment gore que van ser omeses a la primera versió, el director ha assegurat que “l’espectador d’avui en dia està més acostumat a aquest tipus d’escenes gràfiques explícites”. Tot i això, s’ha de reconèixer que encara falta un llarg camí per poder superar la versió en paper, ja que aquesta té escenes que mai han arribat a ser recreades en cap versió televisiva. Un exemple és la famosa orgia que duen a terme els protagonistes menors d’edat creien que així podrien fer front a Pennywise.
Andres Muschietti: “Estic plenament satisfet amb el resultat final de la pel·lícula”
Aquest pallasso ha estat un èxit a les taquilles cinematogràfiques. Després que els números situessin a la novel·la escrita per Stephen King com la pel·lícula de terror més vista de la història, superant a L’exorcista, el Sense Boira ha decidit sortir al carrer a comprovar si aquestes dades eren certes. Les matemàtiques no enganyaven: gairebé un 90% dels enquestats ha vist com a mínim una vegada el film. Però, la cosa no es queda aquí: 7 de cada 10 persones situen l’obra de Stephen King com “molt bona” o “excel·lent”, donant una puntuació superior al 8. I és que sembla que, a més de superar records de visites, Pennywise agrada a la majoria del personal.
D’altra banda, crida l’atenció que molta gent ha vist la pel·lícula original, estrenada l’any 1990. Això sí, aquest públic està comprès majoritàriament entre els 25 i els 50 anys. Els més joves, en canvi, es conformen amb aquesta versió més recent. Cal recordar que el guió de la primera i la segona part es idèntic, tot i que molta gent senyala que la primera és millor, ja que incorpora elements gràfics i escenes més modernes a la gran pantalla.
Finalment, com a particularitat, les xarxes socials han sigut el mitjà propagandístic més important per a la difusió de la pel·lícula (43%), seguit de la cartellera cinematogràfica (22%) i la premsa digital /escrita(17%). De nou, sembla que Internet s’ha apoderat de la publicitat, deixant a Pennywise com el pallasso més terrorífic i taquiller de la història del cinema.
{{ comment.text }}