Baixen els accidents de trànsit i els ferits però incrementen els morts a les carreteres

Entre gener i juny, han mort quatre persones a les carreteres de la comarca. També hi va haver quatre víctimes més en sinistres en vies urbanes


20/07/2020
Granollers

Cara i creu en les xifres d’accidentalitat del primer semestre de 2020 a les carreteres del Vallès Oriental. La cara és la reducció notable del nombre d’accidents i de ferits –lleus i greus– que s’ha de vincular amb el notable descens de la mobilitat que ha provocat la declaració de l’estat d’alarma per la crisi sanitària del coronavirus, que ha tingut impacte en gairebé la meitat del període de gener a juny.

La creu és l’increment de la xifra de persones mortes en accidents de trànsit que passa d’una sola persona entre gener i juny de 2019 a les quatre que hi ha hagut enguany. Amb tot, cal tenir en compte que la dada de l’any passat va ser la millor des del 2010. Des d’aleshores i fins aquest 2020, la mitjana de persones mortes en accidents en vies interurbanes a la comarca entre gener i juny s’ha situat en 4 persones. El primer semestre del 2018 té el pitjor registre des del 2010, amb sis persones mortes.

Els recomptes del Servei Català de Trànsit no tenen en compte els accidents en zona urbana amb quatre persones mortes més des del gener fins a final de juny a la comarca en accidents a Granollers (2), Parets (1) i Aiguafreda (1), segons les dades publicades per EL 9 NOU.

Segons el Servei Català de Trànsit, la xarxa interurbana del Vallès Oriental ha registrat 165 accidents amb víctimes en sis mesos. És un 42% menys que en el mateix període de l’any passat, quan n’hi va haver 287. També és –i amb diferència– la xifra més baixa des d’almenys el 2010.

En la mateixa línia, cauen els accidents amb morts i/o ferits greus (dels 19 del primer semestre de 2019 a 11) i les xifres de ferits greus (de 18 a 7), de ferits lleus (de 408 a 220) i del conjunt de víctimes (ferits lleus i greus i morts) que passen de 427 a 231. Són dades que reflecteixen de manera clara l’impacte positiu que ha tingut el descens de la mobilitat a les carreteres, perquè són les dades més baixes almenys des de l’any 2010 a les carreteres de la comarca.

Primera persona morta conduint un patinet

Respecte a les víctimes mortals, destaca la primera mort en un accident amb un patinet implicat. Va passar a la nova rotonda entre la C-35 i la BV-5301, a Santa Maria de Palautordera. L’usuari d’un patinet, que circulava per l’interior de la rotonda, va rebre l’impacte d’un camió. Les altres víctimes han estat el conductor d’un turisme (a la C-17, a l’Ametlla), el conductor d’una motocicleta (a la C-33, a Mollet) i un vianant (un home atropellat després de baixar de la furgoneta que conduïa a l’AP-7 a la Roca).

Des del 2010, la majoria de persones mortes anaven en vehicles lleugers (20 de 44). En motos o ciclomotors es desplaçaven 11 de les 44 víctimes mortals (25%). La majoria de les víctimes mortals es concentren en la franja dels 45 als 54 anys. L’altra era un home de més de 74 anys. Des de 2010, el grup d’edat que acumula més víctimes mortals és el d’entre 25 i 34, amb deu persones mortes.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't