El govern de les Franqueses admet que no va preveure l’impacte que tindrien les càmeres als semàfors

El govern de les Franqueses (CiU) admet que no va preveure l’impacte que podria tenir el sistema de control semafòric amb càmeres, (“foto-vermell”) a tres punts del municipi per la gran quantitat de vehicles que hi passen, uns 880.000 cada mes, dels quals només un 0,15% se salten el semàfor.

El 9 Nou
05/12/2015

“Només és un 0,15% de vehicles multats, però no prevèiem la gran quantitat de vehicles que hi passen”, va dir durant el ple de dijous el regidor de Seguretat Ciutadana, Ferran Jiménez, que es va mostrar preocupat sobretot per la seguretat dels vianants a la rotonda de Can Mònic.

Els grups de l’oposició d’Imaginem i ERC van demanar que s’estudiïn altres sistemes per millorar la seguretat sense multes tan elevades. També van donar algunes dades sobre multes que els havia facilitat el govern. Així, Àlex Vega, d’Imaginem, va dir que s’han posat més de 14.400 multes i que el punt on se n’han posat més és el carrer Catalunya, a Llerona, amb més de 6.700. El segon és la rotonda de Can Mònic, amb més de 6.100 i el tercer la cruïlla entre la carretera de Ribes i la de Cànoves, amb més de 1.500. Va preguntar quant li costaria a l’Ajuntament retirar el sistema en concepte d’indemnització a l’empresa adjudicatària i va proposar mesures alternatives com plataformes elevades o radars mòbils de velocitat que fins a certa velocitat només impliquen una multa de 50 euros si es paga en un termini i no inclou retirada de punts.

Francesca Masclans, d’ERC, va demanar que en comptes del sistema actual amb les fases d’ambre intermitent, ambre fix i vermell, es posin semàfors amb el canvi tradicional de verd a ambre i d’ambre a vermell. També va criticar que l’augment de tres a quatre segons de la fase d’ambre fix no s’implantés fins al juliol a Llerona i fins a finals d’octubre a Can Mònic.

L’oposició també va explicar que l’Ajuntament havia retirat un 21% de les 9.500 multes que es van posar durant les primeres setmanes, fins al 18 de març, perquè el sistema podia generar confusió. Consideren, a més, que la voluntat recaptatòria es demostra perquè en el pressupost de l’any vinent es preveu passar de 500.000 a 800.000 euros d’ingressos per multes.

Ferran Jiménez va respondre que les tres fases semafòriques no es poden aplicar ni a Can Mònic perquè l’aparell està en una entrada a una rotonda ni a Llerona perquè a continuació ja hi ha un semàfor amb les tres fases. Va admetre que no podia saber ara quan li costaria a l’Ajuntament retirar el sistema perquè depèn de diversos factors i que el control metrològic, que també reclamava l’oposició, no és obligatori perquè no està acoblat a cap radar.

El regidor va recordar que el sistema ha tingut efectes positius en la reducció de la velocitat i ha permès detectar el pas de vehicles que eren buscats per la policia. L’alcalde, Francesc Colomé, va insistir que va ser el Consell de Poble de Llerona qui va demanar mesures i va admetre que, tot i que formava part del contracte, no s’instal·larà el semàfor amb càmera previst a Corró d’Amunt sense que hi hagi consens. L’alcalde també es va mostrar disposat a parlar amb tots els grups per valorar canvis. “Parlem-ne, però pensem sempre en la seguretat”, va concloure.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 123 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't