El Consell Executiu ha aprovat impulsar un nou contracte de conservació integral dels trams les autopistes C-32 nord, C-33 (de Barcelona a Montmeló amb el peatge de la Llagosta) i C-31, que deixaran de ser de peatge enguany.
Per a aquesta nova contractació, el Govern també ha aprovat la despesa, fins al 2025, de 23,7 milions d’euros, que es destinarà a la conservació ordinària dels elements funcionals d’aquestes vies, per garantir la seguretat viària, unes condicions adequades per a la conducció i un estat òptim de conservació de la xarxa.
El 31 d’agost vinent finalitza el contracte amb la societat concessionària INVICAT, que té com a objecte la gestió i explotació de les autopistes C-32 (nord), C-33, i un tram de la C-31, de titularitat de la Generalitat.
A partir d’aquesta data, el Govern assumirà la gestió i explotació directes de les vies. El nou contracte abastarà, entre d’altres, les operacions ordinàries de manteniment d’elements com la senyalització vertical i horitzontal, les barreres de seguretat, l’enllumenat o l’abalisament d’unes vies que, a més, registren un important volum de trànsit.
Com el govern de l’Estat
El govern de l’Estat també ha iniciat un procés paral·lel per adjudicar el manteniment dels trams de l’AP-7 i l’AP-2 que s’alliberen a partir de l’1 de setembre. A la comarca, deixarà d’haver-hi peatge de la Roca cap al nord.
{{ comment.text }}