Es presenta la renovada carretera de Cardedeu a Cànoves

Uns 8.000 vehicles circulen diàriament per la carretera de Cardedeu a Cànoves i Samalús (BV-5108) i per les nombroses urbanitzacions que l’envolten. Un any després de l’inici d’obres, la Diputació i els ajuntaments han presentat oficilalment les millores que s’hi han fet per la seguretat.

El 9 Nou
29/07/2014

“Estem molt satisfets que les obres s’hagin ajustat al pressupost i als terminis establers”, va comentar l’alcaldessa de Cardedeu, Calamanda Vila (CiU), durant la inauguració de la nova carretera, el dimarts 22 de juliol al migdia. “Era una reclamació històrica, aquestes obres tenen l’objectiu de reduir la sinistralitat de la carretera, molt transitada pels veïns de Cànoves i dels municipis pròxims”, va dir José Lluís López (PSC), alcalde de Cànoves. L’obra ha costat 2,5 milions finançats per la Diputació.

Una de les millores més significatives de la nova carretera és l’eixamplament de la calçada, que abans mesurava poc més de cinc metres i ara en fa sis, tres per cada carril de circulació, a més de vorals d’un metre d’amplada, a banda i banda. Això hauria de permetre tenir menys problemes amb el pas dels ciclistes i de vehicles agrícoles, com tractors.

L’ampliació de la carretera ha anat acompanyada de tres noves rotondes, construïdes amb l’objectiu de fer que els conductors redueixin la velocitat i per connectar amb les diverses urbanitzacions i a finques particulars que hi ha a l’itinerari. Se n’ha fet una a cada quilòmetre, l’última de les quals distribueix el trànsit cap a Cànoves o cap a Vilamajor.

L’obra també ha inclòs la construcció de tres noves calçades laterals, separades del carril central per facilitar l’accés a camins propers. Les rotondes fan 40 metres de diàmetre i s’han construït a les interseccions amb més trànsit. Als illots centrals de les rotondes no s’ha completat encara l’enjardinament, tot i que sí que hi ha algun element decoratiu. Es preveu fer-ho a la tardor o a l’hivern.

Les obres també han permès suprimir alguns arbres molt propers a la calçada que en dificultaven la visibilitat. “Se n’han posat d’altres en llocs propers, però més segurs, i s’ha mirat d’aconseguir una integració ambiental”, va explicar el cap de l’Oficina Tècnica de Planificació i Actuació en Infraestructures de la Diputació, Valentín Aceña. Gran part de l’itinerari està envoltat de tanques de protecció amb faldons per als motoristes als revolts.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 244 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't