És la mateixa actuació que ja es va fer entre l’estiu i la tardor de l’any passat al tram del carrer Anselm Clavé, entre la plaça de la Corona i la cruïlla amb el carrer Sant Roc. Aquí també s’havia fet servir aquest material i s’hi havien detectat problemes amb les rajoles, especialment al centre del carrer, per on trepitgen els vehicles de càrrega i descàrrega.
En canvi, al tram nord d’Anselm Clavé, de la Fonda Europa fins a Torras i Bages, no es va donar aquest problema perquè es va decidir començar a fer servir formigó per rejuntar les rajoles en veure que els resultats de l’altre material no eren òptims. L’Ajuntament no va retornar la fiança dipositada per la constructora per poder fer la reparació.
L’actuació es fa amb personal de plans d’ocupació que ha estat format per fer aquesta tasca. El regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps, reconeix que el material utilitzat per rejuntar les rajoles –s’havia fet servir anteriorment amb bons resultats a la reforma del carrer Sant Roc– “no va donar els resultats esperats”. Això ha fet que el paviment s’hagi anat desenganxant, especialment, per on passen vehicles. “Són les zones més afectades”, diu. Ara, els operaris aixequen les zones malmeses i tornen a rejuntar el paviment amb formigó. La part nord de la plaça, tocant al carrer Príncep de Viana. és la zona on hi ha més trànsit perquè hi ha una de les vies d’accés a l’illa de vianants per a vehicles de càrrega i descàrrega.
El paviment de la plaça de la Corona ja havia portat polèmica tot just acabar les obres. La rugositat de la pedra va obligar a repicar les cantonades d’algunes rajoles que tenien parts que sobresortien i que havien provocat ensurts –i en alguns casos caigudes– a alguns vianants. Aquestes millores es van fer tot just acabar la reforma de la plaça.
{{ comment.text }}