La C-59 tindrà una línia rugosa per separar els sentits en cinc quilòmetres al nord de Sant Feliu

Territori invertirà 3,6 milions en millores al tram de 16 quilòmetres entre Sant Feliu i Moià

El Departament de Territori i Sostenibilitat farà un separador de fluxos entre els quilòmetres 22 i 27,5 de la C-59, al nord de Sant Feliu, per millorar la seguretat viària d’aquesta carretera i reduir el risc de topades frontals.

En concret, se senyalitzarà una doble línia al centre de la calçada amb l’ús d’un material rugós per alertar els conductors si la trepitgen i de pintura de color vermell.

Aquesta és una de les accions previstes en un pla de millora en un tram de 16,5 quilòmetres entre Sant Feliu i Moià per on passen uns 5.500 vehicles al dia de mitjana. El projecte, que preveu una inversió de 3,6 milions, s’està acabant de tancar per obrir abans de l’estiu el procés administratiu per trobar l’empresa que faci les obres, ha explicat Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat.

El pla també preveu millores a dues interseccions. A l’accés al polígon industrial El Vapor, de Castellterçol, es construirà una rotonda a l’eix de la carretera aprofitant les parts de l’enllaç existents.

L’altra intersecció on s’actuarà està situada al quilòmetre 37, a Moià. S’hi farà un carril central per facilitar els girs a l’esquerra amb seguretat sense interrompre el trànsit de la calçada principal. Tot plegat, costarà al votant de 500.000 euros. La plataforma C-59 Segura voldria que també s’actués a l’enllaç que hi ha al nord de Sant Feliu i que connecta amb el carrer Consell de Cent.

Una altra mesura prevista és la creació d’apartadors a totes les parades de bus que hi ha en aquest tram. D’aquesta manera, els autobusos de les línies regulars podran aturar-se sense interferir en la circulació.

Per Flores, representarà una millora important. També per als conductors de turismes: “Sabran que quan hi hagi una parada el bus s’aturarà i podran avançar amb seguretat.” S’hi invertiran uns 275.000 euros de tota la inversió prevista.

També s’actuarà per reduir els accidents amb senglars i cabirols als trams on hi ha una alta concentració d’accidents amb fauna salvatge, tots dos a l’entorn de Castellterçol. Per fer-ho, es faran tancaments de la calçada perquè els animals no puguin accedir a la carretera. A la vegada, les tanques serviran per encaminar-los cap a passos per sota la via que ja existeixen i que es condicionaran perquè senglars i cabirols els puguin fer servir.

En concret, s’intervindrà entre els quilòmetre 28 i 29,6, entre els termes de Sant Quirze i Castellterçol, amb l’adequació de tres passos existents. També al voltant del quilòmetre 33, passat l’accés al polígon El Vapor, de Castellterçol. En aquest cas, es reaprofitaran dos passos existents i se’n construirà un de nou amb un calaix de 4,5 metres d’amplada i 2 d’alçada.

La proposta preveu altres intervencions com la renovació del ferm en tot aquest tram amb paviment fonoreductor i la reparació prèvia dels trams que estiguin malmesos amb un cost situat al voltant d’un milió d’euros.

Entre Moià i l’Estany, també s’actuarà per la millora del ferm a petició dels consistoris de la zona. El pla preveu, a més, la creació de vorals trepitjables als trams on ara no n’hi ha amb una inversió d’uns 650.000 euros.

La C-59 és “una carretera que també cuidem”, indica Flores, que considera que es tracta d’una “bona actuació” que s’adequa a les característiques d’aquesta tram.

LA PREGUNTA

Creu que hi haurà pacte entre PSC i ERC per investir Salvador Illa?

En aquesta enquesta han votat 798 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't