La Diputació de Barcelona ha fet un estudi sobre l’impacte que tindrà en el trànsit les obres de construcció del tercer carril de la C-17 entre Granollers i Parets que impliquen el tancament definitiu de l’accés de Can Romeu que donava entrada i sortida al polígon Llevant. També es té en compte l’ampliació del polígon El Pla que impulsa l’Ajuntament de Lliçà de Vall on s’implantarà l’empresa Grifols.
El treball conclou que el sistema viari del polígon Llevant ofereix “capacitat suficient per absorbir els canvis introduïts” i que “no es produiran situacions greus de congestió” que facin necessàries obres d’ampliació de la capacitat de les infraestructures actuals.
Amb tot, sí que s’aporten un parell de propostes que poden ajudar a donar més fluïdesa al trànsit. Per una banda, passar d’un a dos carrils el tram dels carrers Llevant i Impremta que toquen amb la rotonda de l’avinguda Francesc Macià. De l’altra, fer una nova rotonda a la cruïlla de l’avinguda Francesc Macià i el carrer del Tenes. Aquest podria funcionar “com alternativa per a la redistribució del trànsit d’entrada i sortida del polígon”.
L’estudi s’ha fet a partir de dades del volum de trànsit actual, tant de vehicles lleugers com de camions. També s‘han identificat els itineraris d’entrada i sortida a la zona industrial que segueixen actualment els vehicles i s’han tingut en compte els increments de trànsit derivats del desenvolupament del polígon El Pla, a Lliçà de Vall.
{{ comment.text }}