Les administracions que han participat aquest dilluns a la segona cimera de la qualitat de l’aire de Barcelona (Generalitat, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona, Diputació de Barcelona i ens locals) han acordat fer canvis en la gestió de la velocitat de determinades vies interurbanes.
En aquest sentit, s’estudiarà analitzar la viabilitat de limitar la velocitat en diferents trams de carreteres de l’Àmbit 40, que formen 40 municipis a l’entorn de Barcelona i que, al Vallès Oriental, inclou vuit poblacions: Granollers, Mollet, Parets, Martorelles, Sant Fost, la Llagosta, Montmeló i Montornès.
En concret, al Vallès Oriental s’estudia fer canvis en la velocitat màxima permesa en vies com l’AP-7, la C-17 i la C-33. A l’entrada a Barcelona per la C-17 també es planteja reduir la velocitat màxima a 50 quilòmetres per hora al tram on aquesta via ja discorre pel terme municipal de la capital catalana.
Els ens locals han acordat impulsar altres accions per millorar la qualitat de l’aire a l’entorn de Barcelona: impulsar el projecte de Llei de la qualitat de l’aire per establir criteris comuns en la definició de les Zones de Baixes Emissions (ZBE). Aquesta proposta s’ha fet fer en un termini d’un any.
En aquest àmbit de baixes emissions, es planteja el reforç del transport públic, l’ampliació dels aparcaments d’enllaç i la instal·lació de senyalització que indica l’aproximació a les ZBE i la derivació cap als espais amb aparcaments.
A les vies d’altres prestacions, s’estudiarà la implantació d’un peatge de congestió i la bonificació a vehicles de baixes emissions per part de les autoritats locals que sigui compatible amb el model global plantejat per tot Catalunya.
{{ comment.text }}