Les llums i ombres de la intel·ligència artificial (IA) seran el gran objecte d’anàlisi de la 25a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que es farà a Roca Umbert de Granollers el dia 5 de juny. Experts en IA debatran sobre la implantació d’aquesta tecnologia en la comunicació de proximitat.
Un segon gran pol d’atracció del MAC seran els pitchings convocats per la Xarxa Audiovisual Local (XAL), que ocuparan la franja de tarda i que estaran dedicats als continguts de vídeo i àudio. Una iniciativa que es veu realçada pel fet que la XAL ha arribat a un acord amb RTVE per coproduir els projectes que resultin guanyadors als pitchings durant el MAC.
La convocatòria estarà oberta a productores i operadors audiovisuals catalans. De les propostes es valorarà la qualitat artística i la solidesa del format, el guió i la temàtica escollida, entre altres variables. Els projectes hauran de ser inèdits i es podran presentar en dues categories: una de Documental obert i una altra sota el títol Històries de proximitat.
El MAC 2024 també acollirà la quarta edició de la Trobada del Podcàsting a Catalunya i la IA en el món de la ràdio vertebrarà una part important del programa.
El Laboratori del MAC presenta, en aquesta edició, diversos processos d’investigació que ajudaran a determinar el present i el futur del sector. D’una banda un estudi sobre noves demandes laborals del sector impulsat pel Col·legi de Professionals de l’Audiovisual de Catalunya i cofinançat per l’Institut Català de les Empreses Culturals.
També es presentarà la primera part del procés de cerca per a la creació d’un panell d’indicadors actualitzats sobre l’imatge de la comunicació de proximitat, impulsat per la XAL i el Gabinet Ceres.
El MAC coincideix amb els 25 anys de la XAL i el centenari de les primeres emissions de ràdio a Catalunya.
{{ comment.text }}