Mollet delimita la zona de baixes emissions entre els carrers Jaume I, Roger de Llúria, Pompeu Fabra i Berenguer III

A l’àmbit delimitat com a zona de baixes emissions, hi viuen unes 3.000 persones que tenen censats uns 800 vehicles. Partits de l’oposició defensen que hauria pogut fer-se més gran

La zona de baixes emissions de Mollet inclourà els carrers situats dins del perímetre que delimiten els carrers Jaume I, Roger de Llúria, Pompeu Fabra i Berenguer III. És un àmbit on viuen unes 3.000 persones que tenen censats uns 800 vehicles. Bona part d’aquests carrers ja són exclusius de vianants o de prioritat invertida però també n’hi ha que estan oberts al trànsit com Sol, Ramon Casas, Anselm Clavé, Dos de maig o Madrid. Els quatre carrers del perímetre no estaran dins de la ZBE i s’hi podrà circular sense limitacions.

El ple de dilluns va aprovar l’ordenança que regula la zona de baixes emissions i que, a més de l’àmbit, fixa els horaris (de dilluns a divendres de 7 del matí a les 8 del vespre) i la regulació: no hi podran accedir vehicles sense etiqueta ambiental excepte algunes exempcions, moratòries o autoritzacions especials. Per exemple, s’hi permetrà l’entrada de vehicles de persones amb mobilitat reduïda, serveis d’emergències i essencials, vehicles de les persones residents dins de l’àmbit, persones amb ingressos inferiors a dues vegades l’IPREM o professionals amb un vehicle sense etiqueta ambiental que acreditin que els queden menys de cinc anys per jubilar-se.

“S’ha buscat l’equilibri i la proporcionalitat entre la justícia ambiental, és a dir, la millora de la qualitat de l’aire, i la justícia social i el foment de l’activitat econòmica, per evitar que la mesura fomenti la desigualtat”, deia Raúl Broto, regidor de Projectes Urbans. “No podem oblidar que segons dades municipals, tenim més d’un 30% del total dels 30.000 vehicles censats a la ciutat, sense etiqueta”, afegeix.

La gestió es farà a través d’un sistema de control amb càmeres amb lectors de matrícula col·locades als accessos de la ZBE. L’Ajuntament es va comprometre al ple a fer una campanya informativa per donar a conèixer la normativa. Per ara, s’ha creat un apartat web específic sobre el tema. També a fer una revisió de l’àmbit cada dos anys. “Mai podrà anar a menys, si hi ha canvis serà per créixer”, va dir Broto. En el text aprovat, també es recullen les sancions.

En aquest sentit, grups de l’oposició com Ara Mollet-ERC i Mollet En Comú Podem van criticar l’àmbit fixat que consideren que és de mínims i van lamentar que el govern no fos més valent incloent vials com Jaume I.

Treball conjunt amb els municipis de l’Arc Metropolità

La normativa s’ha creat a partir del treball conjunt amb els municipis de l’associació Arc Metropolità. Amb ells, també s’ha acordat el calendari d’implantació: entre 1 de gener de 2024 i 30 d’abril de 2025 només s’activarà quan hi hagi episodis de contaminació declarats per la Generalitat per diòxid de nitrogen (no se n’han produït aquests darrers anys). A partir d’1 de maig de 2025, el funcionament ja serà regular de dilluns a divendres i en els horaris marcats.

LA PREGUNTA

Laporta ha de destituir Xavi?

En aquesta enquesta han votat 237 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't