Territori aprova de manera definitiva el Pla Específic de Mobilitat del Vallès

S’han rebut 66 al·legacions d’agents del territori amb unes 800 propostes

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest divendres una resolució del conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, a través de la qual aprova de manera definitiva el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) que durant el darrer any s’ha sotmès a un procés d’informació pública.

El PEMV ha rebut 66 al·legacions que inclouen prop de 800 propostes o suggeriments concrets. Gairebé la meitat de les al·legacions han estat fetes per administracions locals del Vallès Oriental i del Vallès Occidental. També n’hi ha d’entitats, institucions, organitzacions, particulars i altres institucions.

El document aprovat inclou una setantena d’accions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura amb la promoció de transport públic i modes no motoritzats. Les propostes del pla, que hauran d’executar Generalitat, Estat i les administracions locals preveuen una inversió d’uns 2.500 milions d’euros fins al 2026.

El pla s’estructura en sis eixos temàtics: transport públic ferroviari, transport públic per carretera, transport privat, mobilitat a peu i amb bicicleta i gestió de la mobilitat.

L’objectiu és fer un salt en la quota que representen els desplaçaments amb transport públic en les relacions internes a l’àrea del Vallès per passar del 13% actual al 21% del total. També es vol augmentar la quota de transport públic amb Barcelona per passar del 43% actual al 50%.

El document també es proposa doblar la demanda de passatgers de les connexions interurbanes amb autobús amb nous corredors que afavoreixin la velocitat comercial i es puguin doblar els vuit milions de passatgers anuals que hi ha actualment.

També es vol incrementar la demanda del transport ferroviari en un 35% amb la creació de deu noves estacions entre les dues comarques. Entre els aspectes incorporats en el procés d’exposició pública destaca l’ampliació de la xarxa pedalable dels 120 quilòmetres que s’havien previst a 150.

Tot plegat, ha de comportar una reducció del trànsit viari d’un 10% a l’horitzó del 2026 i una reducció de les emissions de diòxid de carboni i altres contaminants.

LA PREGUNTA

Aquest any participarà del sopar de Nadal d’empresa?

En aquesta enquesta han votat 205 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't