Trànsit reclama reduir la velocitat màxima a 100 quilòmetres a l’AP-7 entre la Batllòria i Hostalric

També ho proposen per al tram entre Mollet i Sant Cugat


09/08/2022
Sant Celoni

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha defensat aquest dimarts que diversos trams de l’AP-7 limitin la seva velocitat fins a 100 km/h “si convé”. “L’AP-7 ens ocupa i ens preocupa”, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.

En un comunicat, el Servei Català de Trànsit explica que demanarà al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana reduir la velocitat a 100 quilòmetres per ara als deu trams de l’AP-7 amb una concentració d’accidents més elevada. Entre aquests, hi ha el tram entre la Batllòria i Hostalric i entre Mollet i Sant Cugat.

La mesura busca reduir la sinistralitat en una carretera, l’AP-7, que suma aquest any 20 persones mortes en accidents de trànsit, una de cada cinc de les que hi ha hagut a Catalunya. Al Vallès Oriental, el darrer accident va ser fa dues setmanes a Montmeló.

Des del SCT reiteren que caldria una reducció a la via de 120 a 110 km/h per combatre l’augment de l’accidentalitat, una proposta que la DGT descarta. Per això, ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions “notables” en deu trams de l’AP-7 que sumen 70 quilòmetres.

D’altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d’un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.

“L’AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d’una forma diferent”, ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s’ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit Lamiel, cal que l’Estat limiti la velocitat en les vies amb més accidentalitat.

En relació amb les víctimes mortals per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunues, 103 des de principis d’any, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l’ús del mòbil.

Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l’AP-7 en què en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues càmeres que detecten si s’utilitza el mòbil mentre es condueix.

Ara bé, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l’Institut de Medicina Legal un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.

Camió accidentat a Fogars de la Selva

Preguntat pel camió accidentat que va quedar travessat transversalment a l’AP-7 a Fogars de la Selva i va tallar els tres carrils de la via durant hores, Lamiel ha defensat que l‘actuació per retirar-lo va estar “bastant ben coordinada”.

El director del SCT ha argumentat que, en primer lloc, calia fer l’aixecament del cadàver i actuar sobre la persona -el conductor mort- i ha relatat que la retirada del camió va comportar “un seguit d’operacions complicades”. “El SCT i el titular de la via, el Ministeri, vam actuar amb la màxima celeritat possible”, ha conclòs.

Aquest dimarts al matí encara hi havia un carril tallat per tasques de recollida de la càrrega del camió accidentat i neteja de la via.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 517 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't