El nou institut de Granollers potenciarà ciència i tecnologia

El nou institut de Granollers potenciarà les àrees de ciències (com la biologia, la geografia, el medi ambient, la física i la química) i les de tecnologies (dibuix tècnic, circuits elèctrics, robòtica, informàtica i aplicacions informàtiques).

El 9 Nou
13/03/2015

El nou institut de Granollers, que començarà a funcionar aquest setembre a l’edifici de l’actual escola Fàtima, al barri Congost, amb dos grups de primer d’ESO, potenciarà les àrees de ciències (com la biologia, la geografia, el medi ambient, la física i la química) i les de tecnologies (dibuix tècnic, circuits elèctrics, robòtica, informàtica i aplicacions informàtiques).

Ho van explicar Isabel Llorente, directora del nou centre, i Xavier Domènech, secretari, en una presentació que es va fer dijous de la setmanda passada al pavelló Congost. Serà l’equipament que farà servir l’institut per a les classes d’educació física. Una quarantena de persones van assistir a l’acte, on també hi havia docents de l’actual escola Fàtima i la regidora d’Educació, Pietat Sanjuán. Ciència i tecnologia són “centres d’interès per despertar curiositats” als alumnes, va explicar Isabel Llorente, que actualment és professora a l’institut El Til·ler, a les Franqueses. Aquest treball en aspectes tecnològics també es coordinarà amb la nova escola que s’obrirà al setembre fruit de la fusió dels alumnes de les escoles Fàtima i Pau Vila. Segons Llorente, l’especialització partirà, però, d’un domini de les matèries instrumentals: llengües i matemàtiques.

La directora del nou institut va explicar que entenen l’institut “com un lloc de suma” entre els alumnes, els professors –el centre arrencarà amb sis docents–, les famílies i l’entorn. “Volem que hi hagi molta interacció amb el barri i amb la ciutat”, va apuntar Llorente, que va visualitzar aquesta manera de treballar amb el símbol matemàtic de sigma.

El centre també tindrà presència de l’anglès. Al primer cicle d’ESO, s’anirà introduint en altres matèries de manera puntual amb l’objectiu que a tercer i quart els alumnes ja tinguin capacitat per seguir tota una classe amb llengua estrangera.

A banda, els responsables del nou institut van assegurar que treballaran el procés d’adaptació a la Secundària d’acord amb les escoles d’on provinguin els alumnes. “Molts instituts voldrien poder tenir equips reduïts de professors per als alumnes de primer d’ESO” per facilitar aquesta transició, va destacar Llorente. Això passarà en aquest nou centre i “és una sort”. El nou institut farà jornada partida amb dos dies de classe a la tarda (dilluns i dimarts). No tindrà menjador però, es buscarà alguna alternativa, va dir Sanjuán.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 105 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't