EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Adjudiquen les obres de la variant de Calldetenes, que hauria d’estar acabada a principis de 2012

L’obra ha estat adjudicada per 2,3 milions d’euros. Els treballs començaran a principis de 2011.


El 9 Nou
08/10/2010

NOTA DE PREMSA DEL DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

” El DPTOP adjudica les obres de la variant de l’N-141d a Calldetenes per un import de 2,3 MEUR

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat les obres de construcció de la variant de l’N-141d al seu pas per Calldetenes, per un import de 2,3 MEUR. Aquesta actuació té com a objectiu evitar el pas per l’interior del nucli urbà de Calldetenes, que actualment rep una part important de vehicles que, procedents de l’Eix Transversal, volen accedir a Vic. Els treballs començaran a principis de l’any vinent i tindran un termini d’execució de 12 mesos.

La carretera N-141d discorre entre Vic, Calldetenes, Folgueroles i Vilanova de Sau. El trànsit d’aquesta via, molt reduït entre Vilanova de Sau i Folgueroles, és força intens entre l’Eix Transversal i Vic, d’uns 10.500 vehicles diaris. Molts d’aquests vehicles procedeixen de l’enllaç de l’Eix amb l’N-141d i travessen el nucli urbà de Calldetenes per a dirigir-se al centre de Vic.

Per tal d’evitar aquest trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de Calldetenes, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat la construcció d’una variant de l’N-141d al seu pas per Calldetenes. Ara, el DPTOP n’ha adjudicat les obres corresponents, per un import de 2,3 MEUR. Es preveu que els treballs comencin a principis de l’any vinent i tinguin una durada de 12 mesos.

Traçat de la variant

La variant que ara s’adjudica tindrà una longitud de 900 metres i discorrerà pel nord de la carretera actual, des de l’actual N-141d, a l’oest de Calldetenes fins a enllaçar novament a la carretera actual, just abans de la Torre d’en Marc. La carretera projectada està formada per de dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres, cadascun.

El traçat comença amb una nova rotonda a l’altura de Can Gasparó, al terme de Vic. Poc després, la variant entra al terme de Calldetenes, travessa el torrent de Sant Marc fins que arriba al camí de l’Aragall, on es preveu una altra rotonda. La distància entre aquestes dues rotondes és d’uns 600 metres.

A continuació, la variant creua el Serrat de l’Aragall, amb un pendent del 4,3%. Al final del recorregut, es preveu la formació d’una tercera rotonda a l’encreuament amb la carretera N-141d. Les rotondes tindran un diàmetre exterior de 50 metres en el cas de la rotonda inicial i de 60 metres per a les altres dues.

Per evitar el creuament de camins a la zona intermèdia de la variant, es pavimentaran els camins existents situats al costat nord de la variant i es conduiran fins a la segona rotonda. Aquests camins tindran una amplada de 5 metres i la seva longitud serà d’una 700 metres.

Camí i passarel·la per a vianants

D’altra banda, cal remarcar la formació d’un camí de vianants de 3 metres d’amplada que inclourà una passarel·la sobre la variant. Aquesta passarel·la, de 20 metres de longitud i 3 d’amplada, se situarà entre la segona i la tercera rotonda previstes.

Així mateix, les obres inclouran la construcció d’un calaix de 13 metres de longitud, 3 metres d’alçada i 2 metres d’amplada, per al pas de la variant sobre el torrent de Sant Marc.”

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 747 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't