QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Conductors alerten que el ferm d’un tram de la C-17 fa més soroll de l’habitual

Es tracta d’una zona amb revolts tancats a on els últims mesos s’hi han portat a terme obres de millora

Les obres que es van fer uns mesos enrere a la C-17 a Orís, amb l’objectiu de reasfaltar trams de la carretera, han derivat en una situació curiosa. Després que fins a tres conductors es posessin en contacte amb EL 9 NOU per explicar-ho, el bisetmanari ha pogut constatar que efectivament hi ha un tram de la via –més o menys del revolt del Nederland fins a la sortida de Saderra– en què del ferm emana més soroll de l’habitual. 

Estant a fora del cotxe pràcticament no se sent, però a l’interior de l’habitacle sí que augmenten els decibels. A banda de la singularitat de la ‘música’, a més a més, en aquest tram l’asfalt és més rugós.

El periòdic continua a l’espera de resposta de la Generalitat sobre els detalls concrets de l’actuació a la C-17. Segons l’alcalde d’Orís, però, s’ha portat a terme un recondicionament de la carretera en un tram on la calçada ja acostuma a ser especial, més granulada. Això respon a la tria d’un asfalt que potencia l’adherència dels pneumàtics del cotxe. I és que els revolts tancats del traçat i la humitat de la zona, obaga, incrementen el risc d’accident en aquests quilòmetres de la C-17. Arnau Basco apunta que el ferm en qüestió també drena millor l’aigua de la pluja.

El precedent de la carretera de Mont-rodon
Conductors que circulen habitualment per la carretera de Mont-rodon, la que uneix Taradell amb la C-17, també van viure una situació similar l’hivern de l’any 2017. Després que la Diputació de Barcelona hi fes obres de millora –entre les quals reasfaltar o pintar tota la línia contínua– diverses persones van trucar a l’Ajuntament alertant que a dins del cotxe se sentia un soroll fora mida.

Aleshores es va explicar que un dels motius de la fressa podia ser justament els materials que conformaven el nou ferm, també especials amb l’objectiu de facilitar l’adherència dels pneumàtics en una carretera humida, amb tres connexions a camins rurals i per on passen una mitjana de 5.000 vehicles diaris.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?