Camí del cinquè mes de funcionament de la prova pilot del carril bici de la ronda Camprodon i l’avinguda Bernat Calbó de Vic es comencen a tenir clars alguns aspectes però encara cal detallar-ne d’altres. En l’apartat de certeses, des de l’Ajuntament de Vic la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero, apunta que un dels objectius del govern continua sent “facilitar i fomentar el transport amb bicicleta”, i que en aquest sentit “la voluntat és que la prova pilot del carril bici es quedi”. Amb les primeres dades d’impacte en la mobilitat de la zona, Palmero comenta que en alguns segments de la ronda “el pas de vehicles s’ha reduït fins a un 40%”, tot i que matisa que caldria aprofundir quins han deixat de passar per les reduccions de mobilitat fruit de la pandèmia “i quins per la reducció de carrils que hi hem fet”. La regidora torna a incidir que si les dades finals “confirmen que hi ha menys cotxes”, s’aconsegueix una mobilitat més neta “i les dades de pol·lució també baixen”, l’objectiu d’implementar el carril bici anirà en la bona línia.
D’altra banda, però, en la consolidació del carril bici hi ha un aspecte que no està tan clar: on s’ubicarà en el tram de la ronda Camprodon. Ara es troba al lateral, però Palmero reconeix que s’estan estudiant “totes les opcions per resoldre al màxim les interferències que ara detectem”, el que podria comportar que s’acabés instal·lant al mig. En aquest sentit, deixa clar que no es prendrà una decisió política, sinó que quan els tècnics tinguin l’anàlisi i la proposta alternativa a punt “convidarem tots els agents i entitats implicades, ho comentarem i veurem què cal fer”.
Un cop coneguda la possibilitat que el carril bici passi al mig, l’oposició d’usuaris i entitats que fomenten l’ús de la bicicleta ha sigut clara. Des d’Osona Bici “no hi veiem motius per fer el canvi”, i esgrimeixen tot un seguit d’arguments a favor del traçat actual. Entre d’altres hi destaca la dificultat i molta penalització en temps per entrar i sortir d’un carril bici central. Iniciatives com el Bus Bici –que reuneix desenes d’escolars que pedalen fins a l’escola– tampoc ho veuen clar, ja que els situaria en una zona de molta pol·lució entre els vehicles i en un entorn de molta menys seguretat. Des d’Osona Bici tenen clar que el problema “és qui ho fa malament amb el cotxe i no el carril bici”.