EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La variant de Sagàs, que completarà l’Eix del Lluçanès, s’acabarà a mitjans del 2025

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, anuncia que el nou traçat de la B-431 entre Artés i Calders s’obrirà en breu

La construcció de la variant de Sagàs està al 50% i la previsió és que s’acabi entre la primavera i l’estiu vinent, segons ha anunciat el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, durant una visita.

L’actuació, que té un cost de 9 MEUR, permetrà completar l’Eix del Lluçanès que connecta el Berguedà i Osona i l’Eix Llobregat i l’Eix Transversal. La nova via disminuirà els revolts, ampliarà l’amplada amb la incorporació de vorals.

“Serà una carretera molt segura”, ha dit Nadal. El Departament de Territori també té previst, en els propers dies, obrir el nou traçat de la B-431 entre Artés i Calders mentre que els treballs de condicionament acabaran a finals d’any. Aquesta obra ha costat 4,9 MEUR.

L’obra, que dona resposta a una demanda dels municipis de la zona, amb els quals s’ha coordinat el projecte, millorarà els desplaçaments de les persones residents del Lluçanès a les comarques del Berguedà i Osona i facilitarà les comunicacions en aquest entorn.

La nova variant permet disminuir els revolts, unificar l’amplada de la calçada de la carretera C-62 i millorar la comoditat i seguretat de la conducció.

La variant en construcció discorrerà pel nord de la carretera actual, sensiblement paral·lela a aquesta entre 150 i 300 metres, amb una longitud d’uns 2,8 quilòmetres.

La nova via tindrà una amplada de 10 metres –amb un millor traçat i més ampla que l’actual, que fa 6 metres i no disposa de vorals– estarà formada per dos carrils de circulació de 3,5 metres, vorals exteriors d’1 metre i un separador de fluxos central d’1 metre.

“L’obra va agafant forma”, ha afirmat el director general d’Infraestructures, David Prat, que ha subratllat que permetrà descongestionar el trànsit actual. “Millorarà molt la vida dels veïns de Sagàs, perquè separarem el trànsit: els veïns passaran per la carretera antiga i la resta, els que vagin de Berga a Vic, per aquesta (la nova)”, ha dit.

De la seva banda, l’alcaldessa de Sagàs, Sílvia Triola, s’ha mostrat també convençuda que guanyaran en seguretat. Segons ha dit, permetrà treure aquest trànsit “tan intens” que passa a tocar de l’Ajuntament. “És un tram perillós perquè s’hi corre i hi passen vehicles agraris”, ha afirmat.

Pel que fa a l’alcaldessa de Santa Maria de Merlès, Sara Costa, ha mostrat preocupació per la rotonda que connecta la C-62 amb el seu municipi i la riera de Merlès.

Ens fa patir una mica la rotonda de Sant Cristòfol, és un punt amb poca visibilitat, els cotxes passen a molta velocitat i no volem que sigui un punt conflictiu”, ha dit. Segons l’alcaldessa, en el seu moment ja s’havia demanat una rotonda sencera, però finalment es va decidir partir-la pel mig. Ara demanen al responsables que “s’ho estudiïn”, ha dit.

El projecte inclou la formació de tres interseccions a nivell (amb tercer carril central de girs), una amb la carretera BV-4346  i dues amb l’actual carretera C-62. Així mateix, es preveu la formació de dos passos inferiors per donar continuïtat a camins i que també serviran com a passos de fauna i d’un pas superior per a donar accés a l’Ajuntament de Sagàs.

Les obres van començar al gener de 2024. Fins al moment, s’ha executat la major part del moviment de terres, s’han desviat serveis afectats i s’han construït els passos inferiors.

El nou traçat de la B-431 entre Artés i Calders s’obrirà en breu

Territori també preveu posar en servei en els pròxims dies el nou traçat de de la B-431 entre Artés i Calders i completarà abans de final d’any els treballs de condicionament que hi està executant.  El secretari de Mobilitat i Infraestructures, també ha visitat l’obra aquest dimarts. Té un cost de 4,9 MEUR i els treballs han entrat en la recta final.  

La Generalitat va iniciar el març passat les obres de condicionament d’un tram total de 2,2 quilòmetres de longitud de la B-431. La calçada s’ha eixamplat dels 5,5 – 6 metres d’amplada que tenia fins assolir els 9 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun i dos vorals d’1 metre cadascun.

A més de l’ampliació de la calçada, s’han suavitzat els revolts més tancats amb petites variants de traçat i s’ha actuat en la connexió amb camins agrícoles.

Així, a més de millorar la seguretat i les condicions en la conducció, es reduirà el recorregut i el temps de desplaçament entre Artés i Calders i la connexió amb l’Eix Transversal. Les últimes tasques per completar l’obra seran l’estesa de les últimes capes del paviment i l’adequació de la senyalització vertical i horitzontal.

LA PREGUNTA

És bona idea que el Govern central creï una empresa pública per construir habitatge?

En aquesta enquesta han votat 122 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't