Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Posar fi a la pobresa en totes les seves formes i arreu del món. Aquest és el primer punt dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de Nacions Unides. Aquest és el gran repte de tota la humanitat: com erradicar la pobresa? Per combatre aquest flagell, que afecta sobretot nens i dones en àrees desafavorides, cal donar prioritat a l’atenció a les persones i al seu benestar. Garantir el subministrament d’aigua és una peça clau per protegir les famílies en situació de vulnerabilitat.

Més de 700 milions de persones al món –el 10% de la població– viu en situació de pobresa extrema, amb dificultats per satisfer les seves necessitats bàsiques. Entre 75 i 95 milions de persones més podrien viure en extrema pobresa aquest 2022 en comparació amb les projeccions prèvies a la covid-19. I són més de 800 milions de persones a tot el món que no disposen d’aigua potable.

Combatre la pobresa hídrica

L’aigua és un servei essencial i, per això, protegir tots els usuaris, garantir-ne els drets i oferir el millor servei contribueix a una societat més justa, igualitària i inclusiva.

En aquest sentit, Agbar, companyia dedicada a la gestió del cicle de l’aigua i de serveis mediambientals, situa les persones al centre de la seva acció i té com a prioritat combatre l’anomenada pobresa hídrica. Per protegir les persones i les famílies en situació de vulnerabilitat, compta amb un fons de solidaritat que, mitjançant acords amb els ajuntaments i consells comarcals, permet cobrir les factures del servei de l’aigua que els usuaris no poden pagar a causa de la seva situació econòmica. Des del 2017, Agbar ha destinat 2,5 milions d’euros a aquesta finalitat, per tal de contribuir a ajudar aquestes persones en situació de vulnerabilitat.

Per aquest motiu, l’estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) ha reconegut Agbar pel seu compromís amb les persones en situació de vulnerabilitat. Aquesta associació que es dedica al monitoratge dels serveis públics ha realitzat una enquesta de satisfacció ciutadana en relació amb els serveis públics municipals i ha destacat Agbar com la companyia amb més cobertura social d’usuaris en situació de vulnerabilitat.

El director d’Acció Social d’Agbar a Catalunya, Felipe Campos, ha remarcat “l’aposta estratègica de la companyia per garantir l’accés a l’aigua, reduir les desigualtats i impulsar l’acció social per generar oportunitats i no deixar ningú enrere”.

La crisi derivada de la covid-19 ha posat de manifest la necessitat d’apostar per les aliances (ODS 17) per garantir objectius tan ambiciosos com l’erradicació de la pobresa. En aquest sentit, Agbar impulsa la col·laboració amb entitats socials, com la Creu Roja i la Fundació Seres, per conèixer millor i atendre les necessitats locals dels municipis on gestiona el servei de subministrament de l’aigua.

A més del fons de solidaritat, també s’ofereix als usuaris l’accés a bonificacions i tarifes socials. Així mateix, es posa a la seva disposició mesures de flexibilitat que ja han beneficiat gairebé 9.500 llars, que han rebut ajornaments o fraccionaments en el pagament de la factura sense cap tipus de cost.

Campos assenyala que “entenem el cicle de l’aigua com un cicle social de l’aigua, és a dir, un model basat en la innovació, excel·lència, sostenibilitat i solidaritat, que posa les persones al centre del nostre servei”.
L’aigua és un recurs escàs i, per Agbar, gestionar-lo suposa un compromís amb el conjunt de la societat i el planeta. “Lluitar contra la pobresa és un objectiu que és a les nostres mans si tots hi contribuïm de manera responsable i sostenible”, afegeix el director d’Acció Social d’Agbar a Catalunya.

És per això que la companyia d’aigua contribueix a l’ocupació i la creació de feina amb una mirada social, com a instrument decisiu en la millora de la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió. Per reduir les desigualtats i contribuir de forma activa als objectius de desenvolupament sostenible, Agbar aposta per establir un pacte social, municipi a municipi, amb l’objectiu de donar resposta als nous reptes socials i econòmics. La meta és garantir una recuperació econòmica sostenible i inclusiva, d’acord amb l’Agenda 2030, amb la base del diàleg i la col·laboració público-privada.

Aquesta línia de treball de la companyia es fonamenta en tres eixos: la solidaritat, per atendre les necessitats de les persones en situació de vulnerabilitat; l’ocupació de qualitat, per oferir un treball de qualitat i un desenvolupament professional amb una formació orientada a l’ocupació verda, i una reconstrucció verda i inclusiva, per fer confluir les agendes del creixement econòmic sostenible i inclusiu a curt termini amb la de la transició ecològica i justa a llarg termini.

És així com Agbar mostra el seu lideratge en impulsar accions socials que ajuden a millorar la qualitat de vida de les persones.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Aprova que el govern reguli la temperatura en comerços, transport i oci?

En aquesta enquesta han votat 712 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.