L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adjudicat les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga. La històrica reclamació de duplicació de vies de la línia de Vic començarà a fer-se realitat en els propers mesos amb una inversió de 55,6 milions d’euros per a la construcció de la doble via i la nova electrificació del tram.
Les empreses FCC Construcción i COMSA s’han adjudicat els treballs que tenen un termini d’execució de 25 mesos. A banda, l’Adif aporta 8,43 milions en subministraments de material que cal sumar a l’import total de l’obra.
Els treballs afecten un tram de 17,1 quilòmetres entre les estacions de Parets i la Garriga i afecta els municipis de Montmeló, Granollers, Canovelles i les Franqueses, a banda dels dos primers.
L’obra inclou la construcció de nou viaductes nous, set passos superiors i nou passos inferiors. També un total de 5.304 metres de nous murs. Paral·lelament, es faran els treballs dels nous drenatges transversals i altres actuacions com vorals i col·lectors.
El projecte va lligat a altres actuacions ja adjudicades i pendents de materialitzar-se: la supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús, a la Garriga; o les actuacions d’adequació de les quatre estacions del tram (Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga) a la nova configuració de vies i elements d’accessibilitat per als passatgers lligades a les necessitats d’una infraestructura desdoblada com el recreixement de les andanes fins a 200 metres de llarg.
A més, s’ha començat a endegar el desdoblament del tram entre Centelles i Vic amb la licitació dels treballs de l’estudi ambiental, previs a la redacció d’un projecte executiu.
Segons Adif, aquesta és “una de les actuacions més rellevants del pla de rodalies” i permetrà “incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir un major nombre de circulacions i reduir els temps de viatge”. L’obra també ha de millorar “la fiabilitat i l’eficàcia del servei” i “reduir els temps de viatge”.
{{ comment.text }}