EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Adif adjudica les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga per 55,6 milions

Els treballs tenen un termini d’execució de 25 mesos

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adjudicat les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga. La històrica reclamació de duplicació de vies de la línia de Vic començarà a fer-se realitat en els propers mesos amb una inversió de 55,6 milions d’euros per a la construcció de la doble via i la nova electrificació del tram.

Les empreses FCC Construcción i COMSA s’han adjudicat els treballs que tenen un termini d’execució de 25 mesos. A banda, l’Adif aporta 8,43 milions en subministraments de material que cal sumar a l’import total de l’obra.

Els treballs afecten un tram de 17,1 quilòmetres entre les estacions de Parets i la Garriga i afecta els municipis de Montmeló, Granollers, Canovelles i les Franqueses, a banda dels dos primers.

L’obra inclou la construcció de nou viaductes nous, set passos superiors i nou passos inferiors. També un total de 5.304 metres de nous murs. Paral·lelament, es faran els treballs dels nous drenatges transversals i altres actuacions com vorals i col·lectors.

El projecte va lligat a altres actuacions ja adjudicades i pendents de materialitzar-se: la supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús, a la Garriga; o les actuacions d’adequació de les quatre estacions del tram (Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga) a la nova configuració de vies i elements d’accessibilitat per als passatgers lligades a les necessitats d’una infraestructura desdoblada com el recreixement de les andanes fins a 200 metres de llarg.

A més, s’ha començat a endegar el desdoblament del tram entre Centelles i Vic amb la licitació dels treballs de l’estudi ambiental, previs a la redacció d’un projecte executiu.

Segons Adif, aquesta és “una de les actuacions més rellevants del pla de rodalies” i permetrà “incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir un major nombre de circulacions i reduir els temps de viatge”. L’obra també ha de millorar “la fiabilitat i l’eficàcia del servei” i “reduir els temps de viatge”.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 150 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't