Diumenge, 4 de febrer. És el dia que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries ha fixat per a la represa de la circulació de trens de la línia R3 entre les estacions de Parets i Figaró interromput des del 12 d’octubre per les obres de desdoblament de la línia entre Parets i la Garriga. El restabliment es farà a primera hora del matí del diumenge. S’aprofita el cap de setmana quan hi ha menor demanda de passatgers.
D’aquesta manera, la línia recuperarà els recorreguts habituals entre l’Hospitalet i la Garriga, Vic, Ripoll o Puigcerdà i ja no caldrà utilitzar autobusos. El restabliment implicarà la fi del dispositiu alternatiu per carretera que ha permès cobrir el tram entre les estacions de Parets (les primeres setmanes des de Mollet-Santa Rosa) i Centelles.
Adif ha anunciat aquest dilluns a la tarda la data en un comunicat. Aquests darrers dies, el grup d’usuaris Perquè no ens fotin el tren havia demanat que es fixés el calendari de la represa del servei el més aviat possible. A l’inici del tall, Renfe i Adif van fixar la recuperació del servei per a la segona quinzena de gener.
En els propers dies, es tornarà a deixar la via i les estacions de Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga preparades per acollir combois. A les tres estacions, s’han renovat i ampliat les andanes i s’han adaptat a les necessitats de la doble via.
Aquesta fase d’obres del desdoblament ha implicat la retirada de les vies en alguns trams del traçat. També de la catenària. Ara, es treballa per refer la infraestructura que s’ha retirat. Està previst que els dies previs al restabliment del servei es facin proves de circulació amb trens.
Segon tall
Les obres de desdoblament continuaran a partir d’ara amb la circulació de trens activa. En aquesta nova fase, es faran treballs que són compatibles amb el pas de combois per la línia. A l’estiu, hi ha previst un segon tall ferroviari, que serà més llarg que aquest. La data no s’ha concretat. Tampoc l’extensió però es podria limitar al sector entre Parets i la Garriga per les intervencions que ja s’han fet al nord d’aquesta darrera estació.
Entre octubre i aquest 4 de febrer, s’hauran fet els treballs d’adaptació de les estacions de la Garriga, les Franqueses i Granollers-Canovelles amb l’ampliació de les andanes fins als 210 metres de llarg o la construcció dels passos inferiors, que han quedat oberts però encara no seran accessibles. També s’han fet els estreps dels nous viaductes que s’han de construir per creuar el riu Tenes, el riu Congost, el torrent dels Gorcs i la via d’enllaç entre la C-17 i les autopistes AP-7 i C-33, a Parets.
L’obra, que preveu una inversió de 155 milions, es finança amb fons europeus.
Just la setmana, l’Adif va obrir el procés per adjudicar la redacció del projecte del tram urbà de Mollet i fins a Parets.
{{ comment.text }}