L’Associació de Botiguers de Manlleu celebra enguany els 25 anys. Nascut l’any 1999, el MAB treballa des dels seus inicis per a la defensa dels interessos dels comerços de Manlleu. Ara, amb gairebé 70 associats, duu a l’esquena un llarg recorregut d’esdeveniments a favor de la dinamització comercial al municipi, sempre amb els conceptes d’unió i col·laboració com a pilars fonamentals dins del seu marc d’actuació.
Han passat 25 anys des que va néixer el MAB. Com recolliria aquest quart de segle?
L’associació ha viscut moltes experiències, però jo he de dir que no hi he sigut sempre, perquè fa vuit anys que tinc la botiga i que, per tant, soc comerciant. Com a clienta que era, considero que ha funcionat sempre, amb propostes enriquidores pel municipi. Ara, més recentment, vam fer una recollida al Teatre Municipal, com una espècie de museu, amb les principals iniciatives o esdeveniments que s’han dut a terme en aquests 25 anys de trajectòria.
Quins serien aquests esdeveniments destacats?
N’hi ha molts. De totes maneres, un dels més significatius és quan es va inaugurar la pista de gel, una iniciativa que ha tingut continuïtat en el temps i amb la qual el MAB col·labora. D’altra banda, és rellevant la campanya en què es regalava una volta al món, que va ser molt innovadora. I també la conceptualització de la targeta de fidelització, coneguda com a moneder MAB, que aquest 2025 es vol mirar de remuntar.
En què consisteix i amb quin objectiu es preveu aquesta remuntada?
El moneder MAB és un sistema ideat per tal que el client pugui acumular diners amb les compres que fa als comerços adherits. Aquest any, s’ha aconseguit captar una quantitat significativa de nous socis i, d’aquesta manera, es preveu enfortir la iniciativa. Per aconseguir-ho, la intenció és explicar als socis com funciona la targeta, però no només això, sinó que pugui servir com a via de contacte entre comerciant i client.
A l’acte per commemorar l’aniversari, a l’octubre, es va posar en valor la unió entre botiguers per promoure el comerç local. Per què es considera rellevant?
La utilitat d’estar associats és que junts som més forts. Com més gent siguem, més podem potenciar el nostre comerç. I no només pel comerç, sinó també posant el focus en el vessant turístic i, per tant, treballant per animar la gent a venir al municipi. En aquest sentit, una qüestió positiva és que a Manlleu els amos de les botigues estem davant del comerç. Per tant, hi ha més proximitat i ganes de fer poble, i això també ajuda molt a donar a conèixer la ciutat. A partir d’aquí, la idea seria que hi fos adherit tot el comerç de Manlleu, per assolir ambdós objectius amb èxit.
S’hi ha associat més gent en els últims anys?
Al febrer farà dos anys que em vaig presentar al càrrec de presidenta i des d’aleshores s’ha intentat impulsar significativament la proposta de l’associació. Amb això hem aconseguit que s’hi adhereixin més botiguers –actualment, n’hi ha gairebé 70 d’associats– i, fins i tot, en qüestió de serveis, com amb el Centre Mèdic de Manlleu o la corredoria d’assegurances Domènech.
Pel que fa a l’impuls de la iniciativa, l’any 2001 es va signar el Pla de Dinamització del Comerç de Manlleu amb el suport de l’Ajuntament. Quin impacte té encara ara pel MAB?
Recull l’essència de l’associació, que és ser el punt d’inflexió amb l’Ajuntament, la Diputació o la Cambra de Comerç. D’aquesta manera, per exemple, amb l’Ajuntament, concretament amb l’Oficina de Promoció Econòmica (OPE), fem reunions cada quinze dies o, en ocasions amb menys moviment, un cop al mes, per ajudar-nos i actuar en paral·lel.
Quines són les propostes que més han contribuït a impulsar l’associació, ja des dels seus inicis?
Les més destacades per l’èxit que tenen són la Mabiganga i el MAB Market, que agrupen els diferents comerços a la plaça del municipi, i la col·laboració amb el Badanadal. En relació amb aquesta última proposta, el que fa l’associació és sortejar durant la campanya de Nadal entrades per a la pista de gel, el tobogan o un passeig en poni, i també un premi de 1.000 euros, dos de 500 i 20 de 100 per gastar en els comerços MAB. Per altra banda, però, també hi ha una sèrie d’activitats més puntuals –com ho va ser el torneig Joan Petit acollit per Manlleu aquest any–, que poden ser promogudes per l’Ajuntament, la Diputació o altres entitats del municipi, i a les quals també ens afegim.
A l’acte dels 25 anys també es va anunciar que Manlleu és el municipi de província on la Diputació destinarà més recursos per potenciar el comerç. Això vol dir que el MAB ha crescut. Era un objectiu?
Totalment. De fet, aquest any, en el marc de la campanya del Badanadal, les casetes que tenim parades per la fira que hi ha a la plaça les ha posat la Diputació amb l’ajuda de l’Ajuntament. Vull dir que, al cap i a la fi, es tracta de traçar sinergies i anar junts cap allà on sigui necessari.
{{ comment.text }}