QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Torelló es manté ferm en mantenir el polèmic semàfor del carrer Sant Bartomeu

L’oposició es queixa que sovint el vehicle al que s’acaba multant no és el que comet la infracció

El semàfor del carrer Sant Bartomeu de Torelló, vinculat al radar continua portant cua gairebé quatre anys després de la seva instal·lació. Tot i que el nombre de multes s’ha reduït des de l’inici, quan en van ser 30 diàries, provoca queixes pel sistema.

Al darrer ple des del públic i també des de Junts van insistir en el fet que en ocasions qui rep la multa és el cotxe que va al davant del qui circula a més de 20 quilòmetres per hora, que és la limitació de la via.

En sobrepassar aquesta velocitat s’activa el semàfor en vermell i segons diuen, si hi ha algun cotxe que en aquell moment puntual passa per davant del semàfor és a qui multen. Per aquest carrer hi passen mig milió de vehicles l’any i des del govern estan oberts a fer millores però insisteixen que no el retiraran.

L’Ajuntament de Torelló mantindrà el semàfor instal·lat al carrer Sant Bartomeu, tot i les queixes i dubtes expressats per alguns veïns i conductors. Així ho ha assegurat la regidora de Mobilitat, Elisabet Viñas, que ha defensat tant la necessitat del semàfor com el seu funcionament automatitzat.

Seguim oberts a millorar la senyalització d’aquest semàfor”, ha explicat Viñas, reconeixent que es poden fer ajustos per millorar la seva visibilitat i comprensió. Tanmateix, ha deixat clar que no es plantegen retirar-lo: “Ja us ho dic d’avançada: aquest equip de govern no traurà el semàfor del carrer Sant Bartomeu, perquè és una via perillosa, amb plataforma única, que ha de poder conviure amb vianants i vehicles.

El semàfor, que s’activa de manera automàtica quan detecta vehicles que circulen a més de 20 km/h, es va instal·lar per millorar la seguretat d’aquesta via amb una alta presència de vianants. Inicialment, es va estudiar la possibilitat de col·locar-hi un radar sancionador, però la configuració del carrer ho va fer inviable. “Pel tipus de via que és, que és massa curta, no permet tècnicament instal·lar radars.

En lloc del radar, s’ha optat per un sistema que adverteix els conductors i activa el semàfor en vermell si es supera el límit de velocitat permès. “El que es fa és comunicar la velocitat a la que accedeix de més de 20 km per hora i això activa el semàfor.

La regidora també ha volgut recordar que saltar-se un semàfor en vermell és una infracció greu, independentment del sistema de control: “Ningú es pot saltar cap semàfor en vermell, ni aquest, ni si poséssim un control automatitzat en qualsevol dels semàfors de Torelló. Ens passaria el mateix. No ens els podem saltar.

Finalment, Viñas ha detallat que actualment el sistema automatitzat permet detectar els vehicles que incompleixen el senyal en vermell, però no implica sanció directa. De moment, el consistori aposta per la pedagogia i la seguretat, sense renunciar a millorar la senyalització si cal.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 194 persones.