Vic continua treballant activament per assolir l’objectiu d’apropar la ciutat als vianants i els ciclistes, i un dels passos més destacats i que començarà a aplicar-se a principis de setembre és la reducció del trànsit a la ronda de Francesc Camprodon, l’artèria més transitada de la capital osonenca. D’aquesta manera, per combatre la contaminació, el soroll i l’aglomeració de trànsit que es genera en aquesta via, l’Ajuntament de Vic va presentar la prova pilot que començarà coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat –entre els dies 16 i 22 de setembre–, quan es reduirà a només un carril per sentit el trànsit a la ronda Camprodon, deixant lliures els altres per a la circulació de bicicletes.
“Es tracta d’una prova que s’anirà aplicant a diferents seccions per oferir tastets i que la gent pugui opinar sobre què els sembla la mesura”, explicava la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero (JxCat). Malgrat que la regidora remarcava que la reducció de l’espai per als cotxes es tracta “d’una primera acció”, també afirmava que l’ideal seria poder “oferir a llarg termini una alternativa a la ronda Camprodon, però aquest és un tema de discussió política molt més important”. I és que, tot i que el trànsit que s’acumula habitualment a la ronda Camprodon és abundant, “s’ha de tenir en compte que molts equipaments importants es pengen d’aquesta via”, com afirmava el regidor d’Esports i del barri Nord, Titi Roca (JxCat).
A la presentació d’aquestes primeres accions hi van assistir representants de diferents grups veïnals de la zona, que, tot i que reclamaven mesures més contundents i ràpides, es van mostrar satisfets amb les accions proposades des del consistori vigatà. Un dels punts de discòrdia va ser el dubte sobre si la reducció a la meitat dels quatre carrils que hi ha ara es materialitzaria en una baixada del soroll i la contaminació, fet que Palmero va argumentar afirmant que “reduint els carrils no serà un vial tan ràpid com és ara, i això provocarà que probablement algunes persones es plantegin buscar rutes alternatives en comptes de passar per la ronda Camprodon”.
La proposta comptarà amb la participació de diferents escoles, que faran ús d’aquests carrils bici que es preveu instal·lar de manera provisional on ara hi ha la calçada. A més, no afectarà alguns trams de la via, com és el cas de les interseccions amb el carrer del Pare Coll i la carretera de Manlleu, on es facilitarà la maniobra als vehicles.