Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Enamorar en 45 segons

L’Ajuntament de Vic posa en marxa una campanya per captar turisme internacional a través de les xarxes socials

45 segons; 15 en el cas d’una Instagram story. És el temps que duren cada un dels tres vídeos promocionals amb què Vic es proposa enamorar i captivar nous turistes a través de la campanya “Vic, Slow City”, pensada per arribar als destinataris a través de les xarxes socials.

Cada un dels vídeos va adreçat a un perfil d’edat específic: els joves, les famílies i la gent gran. Amb un objectiu prioritari, connectar amb un públic internacional, bàsicament de França, el Regne Unit, els Països Baixos i Bèlgica. “Volem arribar a aquells turistes estrangers que visiten Barcelona, un pol d’atracció molt potent, perquè vinguin a passar un dia a Vic”, va apuntar Jordi Cano, director d’Eumo Disseny i Comunicació i creatiu de la campanya. El relat ha estat clar: traslladar l’esperit de l’eslògan del “Vic, ciutat a la mesura humana” a un llenguatge més transversal, “comprensible per a tots els públics i tots els idiomes”.

Els vídeos –que han comptat amb diverses captures de drons i la participació d’actors i locutors professionals– volen transmetre una experiència “emocional” de l’estada a Vic. La versió catalana, per exemple, s’emetrà sense veu, gràcies a la força de les imatges. “Volíem donar aquesta visió de ciutat tranquil·la, però on passen coses; un context universitari, música i festivals en directe, una gastronomia fantàstica o un comerç atent”, va remarcar Cano. “Hem d’ensenyar aquesta ciutat que tenim, potent a nivell cultural i artístic, rica patrimonialment, d’una gran proximitat humana i plena de possibilitats pel que fa al comerç, l’oci o les fires”, va reblar la regidora de Turisme, Maria Carme Bover.

De fet, la campanya “Vic, Slow City” ja va tenir un preàmbul fa un any, llavors centrada en tríptics de paper que es van distribuir per Barcelona i amb publicitat al servei de bus de Vic a Barcelona. Ara s’incideix decididament en les xarxes socials. La difusió dels vídeos s’intensificarà durant el proper mes i mig a través dels comptes de Facebook i Instagram de Vic Turisme, i de manera més gradual fins a la tardor, quan se li donarà una nova empenta. Puntualment també es reforçarà coincidint amb la celebració d’esdeveniments internacionals rellevants, com el mateix Mobile World Congress. A escala internacional, la campanya preveu tenir impacte, a través de les xarxes socials, sobre unes 260.000 persones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.