EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Del fredolic al fredeluc

Santa Eulàlia acull aquest diumenge la Fira del Fredeluc i la Botifarra, una revisió de la Mostra Gastronòmica del Fredolic que es va celebrar l’any 2015, amb una única edició

El novembre de 2015, Santa Eulàlia estrenava el RiuFredolic, una Mostra Gastronòmica del Fredolic, amb tastets, música i animació. Malgrat que es va valorar positivament, aquella primera edició, la iniciativa no va tenir continuïtat. Quatre anys després, l’Ajuntament es proposa recuperar la proposta, actualitzant-ne el format i el nom. Neix doncs la Fira del Fredeluc i la Botifarra. I és que un dels plats forts serà la presentació de la nova marca local Botifarra de Riuprimer. La cita, aquest diumenge de les 8 del matí a les 3 del migdia.

La renovada fira té com a objectiu contribuir a reivindicar i promocionar el producte local de Santa Eulàlia. Per això, l’Ajuntament ha comptat amb la implicació del comerç del poble. La jornada arrencarà a primera hora del matí amb una sortida boletaire, i tornarà a tenir com a gran atractiu el tast de tapes elaborades pels comerços i restauradors de Santa Eulàlia, amb el fredeluc –nom molt més popular al poble que el de fredolic– i la botifarra com a protagonistes. La jornada, que inclou una mostra de productes locals, comptarà amb una xerrada de Marc Casabosch, que parlarà sobre bolets, i la presència del reconegut cuiner i presentador del programa Cuina per a solters de TV3, Isma Prados. Ell serà l’encarregat de donar la benvinguda a la nova marca Botifarra de Riuprimer. Un dinar, a base de botifarra i fredelucs, tancarà la jornada.

Botifarra de Riuprimer

Dues xarcuteries del poble impulsen una marca local del producte

Queviures Corretja i la Carnisseria i Pa Vilaró són els únics establiments de Santa Eulàlia que avui continuen elaborant la botifarra que comercialitzen. A partir d’ara, aquest producte, un dels més autèntics i tradicionals que fan als obradors de les respectives xarcuteries, portarà la mateixa marca: Botifarra de Riuprimer. El nou producte es presenta en societat aquest diumenge, en el marc de la Fira del Fredeluc i la Botifarra.

La proposta es va llançar des del mateix Ajuntament. “A vegades estem tan acostumats a allò bo que tenim a tocar, que no li acabem de donar valor. Es tracta, doncs, de reconèixer-ho i potenciar-ho”, reflexiona la regidora de Comerç i Fires, Jordina Juvanteny. La iniciativa, que compta amb la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Alimentació, es proposa contribuir “al desenvolupament de l’economia local i al manteniment dels comerços de proximitat del poble”, remarca Juvanteny.

La marca, que de moment s’ha registrat per als propers 10 anys, es concep com un distintiu que garantirà “la qualitat i l’originalitat” d’un dels productes més preuats al poble, la botifarra, elaborada artesanalment per aquests dos petits obradors d’origen familiar. De fet, cada un d’ells continuarà emprant la seva “fórmula” d’elaboració, però s’han fixat uns barems de qualitat comuns, expliquen Fina Corretja, segona generació al capdavant de Queviures Corretja, i Assumpta Tió, responsable de la Carnisseria i Pa Vilaró. Entre aquests mínims hi ha criteris de proximitat, del tipus de carn utilitzada o l’absència de gluten i lactosa. El producte el podran vendre altres comerços de dins o fora del poble, sempre que estigui degudament indicat.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 290 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't