Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Gastronomia i territori

Un debat sobre les possibilitats que ofereixen els productes de proximitat protagonitza una jornada sobre gastronomia de la UVic, en el marc del III Congrés Català de la Cuina

“El producte km 0 és un producte de qualitat però calen estratègies de màrqueting perquè funcioni millor.” Aquesta és la idea principal que va desenvolupar el professor de branding territorial de la UVic-UCC Jordi de San Eugenio en una de les conferències de la jornada “Gastronomia i producte: una oportunitat pel territori”. La jornada, dijous passat, s’emmarcava dins el III Congrés Català de la Cuina.

Al llarg del matí i a través de diverses xerrades i una taula rodona, es va debatre sobre temes d’àmbit gastronòmic com la promoció de productes de proximitat. De San Eugenio va defensar la necessitat de creació de marques de territori, en un context en què el boom de la gastronomia, propiciat per l’entrada de grans cuiners en la cadena del màrqueting, així com la preocupació creixent per la vida saludable han impulsat una revalorització del producte de proximitat. Va posar de manifest que sovint proximitat és sinònim de qualitat, i que cal que els territoris es posicionin basant-se en una identitat singular i competitiva, per una qüestió de captació de turistes però també per atraure talent i inversió. El professor va posar èmfasi en el fet que una marca no s’ha d’entendre en cap cas com un “codi de barres d’un espai per comercialitzar-lo indiscriminadament”, sinó que l’objectiu ha de ser sempre “impulsar la dinamització econòmica del territori amb l’horitzó final i únic de millorar la qualitat de vida de les persones que hi viuen”.

El matí va finalitzar amb una taula rodona sobre l’experiència en l’organització i dinamització de fires i mercats, amb la participació de Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona; Toni Massanés, director de la Fundació Alícia; Anna Castillo, directora d’enoturisme de Bodegues Abadal, i Lluís Jubert, responsable del RecStreet Food. Font va defensar la importància del turisme sostenible, i va subratllar la bona valoració de la gastronomia de les comarques de Barcelona, amb una puntuació de 7,99. També va posar de manifest la demanda creixent de turisme gastronòmic, conscient que “encara queda molt camí per recórrer”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.