Albert Orriols (Ford Fiesta RS WRC) era el favorit per emportar-se la 23a edició del Ral·li Esprint de Sant Julià i així va ser. El pilot vigatà fent tàndem amb Lluís Pujolar (Escuderia Osona) es van imposar diumenge al matí amb un temps de 14min 57seg després de guanyar quatre dels sis trams: “Ha estat un ral·li molt curt però amb sis trams intensos”, explicava Orriols just abans del lliurament de premis, que destacava que “el cotxe ha anat perfecte, veníem de fer una reparació important i no sabíem com respondria”.
Aquesta és la segona victòria consecutiva d’Orriols a Sant Julià, que porta sis victòries en aquesta prova, tres en les últimes quatre edicions. Orriols comentava que “és el ral·li de casa i sempre hi hem fet podi, és un bon ral·li i sempre tens ganes de corre’l”. Aquest ral·li va servir a Orriols per “fer un bon inici de campionat”, que es presenta “diferent” ja que el pilot vigatà s’ha marcat com a objectiu d’aquesta temporada córrer diferents proves del Campionat d’Espanya de terra d’asfalt i fer-ho menys a Catalunya, tot i que sí que vol ser al Ral·li Osona. A Sant Julià de Vilatorta, la segona posició va ser per a Ramon Cornet i Dani Noguer, del Biela Club Noguera, que van plantar cara a Orriols amb el seu Peugeot 305 N5 acabant a només 6”6 d’Orriols.
Si Orriols es va imposar en quatre trams, Cornet ho va fer en els altres dos. El pilot vigatà es mostrava “molt satisfet” pel ral·li realitzat tot i ser conscient que “tenim un cotxe inferior, però tot i així hem plantat cara i hem aconseguit guanyar dos trams. Al matí hem hagut de canviar pneumàtics perquè no havíem escollit bé i això ens ha perjudicat, però hem fet un bon ral·li”. Cornet comentava que “Orriols sempre és el rival a batre, és un pilot amb experiència i de gran nivell, estem contents perquè li hem posat les coses al màxim de difícil possibles”.
El tercer lloc va ser per a Xavier Agustina i Manel Jiménez (Escuderia de Lleida) amb un Mitsubishi Lancer Evo X, en un treballat podi que es va decidir per molt poc davant la pressió, en el darrer tram, de la parella formada per Marià Pagès i Jordi Forcada (Citroen DS3 N5). Agustina finalment es va quedar el tercer lloc del podi per una diferència de 7 segons. En cinquè lloc es van classificar Josep Lluís Diego i Xavier Crosas, de l’Escuderia d’Osona, amb un Mitsubishi Lancer EVO, mentre que sisens van ser Josep Traserra i Ramo Abad (Porshce 911 GR3), també de l’Escuderia Osona, organitzadors del Ral·li Esprint.
A la prova hi van participar un total de 31 equips, que van fer tres passades a cada un dels dos trams: Romagats, on hi havia molta grava a l’asfalt, i la Collada del Vilar.
{{ comment.text }}