Des de la cúpula d’una de les grans agències de publicitat, el director general d’Ogilvyone Barcelona, Jordi Urbea pronostica un gran canvi de paradigma, amb la intel·ligència artificial. Assegura que la seva arribada provocarà una disrupció molt més gran que la que ja va suposar pels volts de l’any 1995 l’aparició d’Internet i pels del 2007, la dels smartphones.
Malgrat tots els reptes que planteja la intel·ligència artificial i l’amenaça que pot suposar per exemple, pel que fa a ciberseguretat, Urbea defensa que aquest camp de la informàtica també pot ser clau per avançar com a societat.
També comportarà canvis al món publicitari. Des de Ogilvy ja treballen en la publicitat individualitzada; una fórmula que no tardarà en arribar als nostres dispositius de forma personalitzada.
El que és clar és que, en el món publicitari, la intel·ligència artificial permetrà als professionals anar més ràpidament a l’hora de desenvolupar, generar i aplicar la idea. Darrere la idea, però, Urbea confia que sempre hi haurà la ment humana. Si més no, això espera.