Anna Masó, Barcelona
La passarel·la catalana tanca amb un total de 23.000 assistents, en aquesta 25a edició celebrada del 3 al 6 de febrer en el Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona.
En total una cinquantena de compradors internacionals han estat presents en aquests tres dies, amb una representació important de clients del Japó i del Regne Unit. Hi va haver una presència de 1000 mitjans de comunicació acreditats i la xarxa social Instagram va aconseguir al voltant de 50.000 seguidors, 2,8% més que en l’edició anterior.
Marta Coca, responsable del 080 Barcelona Fashion, afirma que estan satisfets amb les xifres finals de les passarel·les: ”Aquesta edició era tot un repte perquè hem apostat per la pluridisciplinarietat” també al·lega que ”ha augmentat la presència dels mitjans estrangers i això ens ha donat més projecció internacional”.
D’entre els acords més destacats de l’acte destaca els preacords comercials entre el Showroom i la Fashion Coterie de Nova York. La directora d’aquesta fira, Susan Somervile ha estat interessada en algunes de les col·leccions catalanes que s’han presentat en el 080 i s’ha compromès a dur algunes de les marques presents en el 080 Fashion Showroom a Nova York per donar-les a conèixer a un públic americà.
Txell Balmes, impulsora de Vic Fashion Institute i professional en el sector de la moda destaca: ” En aquesta edició del 080, s’ha ampliat la proposta internacional i la proposta més interessant fou la retrospectiva del dissenyador Boris Bidjan. Això ha provocat un augment de la premsa i compradors internacionals.”
A més a més afirma: ”El 080 com a plataforma s’ha de plantejar quin és el seu camí que vol seguir i tancar bé el seu concepte; si vol ser una plataforma de dissenyadors o una plataforma on hi hagi presencia de marques i també de dissenyadors”.
La professional destaca que ”cal prioritzar si preferim que hi hagi un volum de gent sense tenir en compte la qualitat en el sentit professional (youtubers, bloggers, influencers…) o si valorem menys quantitat i més qualitat. Com a professional en el sector de la moda i des del meu punt de vista s’hauria de valorar més la qualitat perquè el que estem fent és desprestigiar el sector de la moda d’alguna manera.”
En aquesta nova edició, 080 Barcelona Fashion ha incorporat nous moviments en el seu recinte modernista com: Fash-Tech Talks, Pop Up Gallery i el 080 Experience Box.
Fash- Tech Talks
Una plataforma creada amb l’objectiu de donar protagonisme a la unió del món de la tecnologia i la moda.
Pop Up Gallery
Pop Up Gallery, creat amb la finalitat de què el públic pugui adquirir els dissenys o articles presentats en la passarel·la amb un espai on es va poder gaudir de la presència d’algunes sessions de DJ i projeccions audiovisuals.
080 Experience Box
Un espai on els artistes presentaven algunes de les seves exposicions o peces icòniques al públic. L’exposició més cèlebre, fou la del dissenyador Boris Bidjan Saberi, que va presentar una mostra dels seus dissenys més destacats a l’audiència.

Fotografia: Anna Masó
Retrospectiva Boris Bidjan Saberi
Boris Bidjan Saberi (1978) Barcelona dissenyador i creador de la seva pròpia marca, va presentar una retrospectiva en el 080 dels seus onze anys com a creador de la moda internacional exhibint les seves col·leccions més urbanes de luxe caracteritzar per la seva radicalitat en les formes i els seus teixits.
Bidjan ha regressat a una passarel·la barcelonesa després de més d’una dècada i feia dues temporades que no desfilava en París. Va decidir deixar-ho per què la moda s’ha convertit massa ràpida i ”seguir desfilant seria incoherent” amb el seu discurs, va reconèixer. Els seus dissenys ”estan en una fase que no s’aprecien en les passarel·les”. Compara el seu treball creatiu amb la cuina molecular de Ferran Adrià.
Però amb el retorn de Marta Coca a la direcció del 080, Boris Bidjan va estar interessat a participar en aquesta 25a edició, tal com va afirmar: ”M’encantaria ensenyar a la meva ciutat els dissenys que he anat creant aquests últims anys”.
I així ho ha fet, exhibint una retrospectiva dels seus onze anys com a dissenyador.


