Els pares de les escoles de Cardedeu voten sobre la jornada compactada

Aquest dimecres, els pares i mares de les cinc escoles de primària de Cardedeu hauran de decidir si demanen al Departament d’Ensenyament poder fer jornada compactada a partir del curs que ve.

El 9 Nou
22/01/2014

Els resultats de la consulta, que no seran vinculants, els tindran les escoles l’endemà i es faran públics dissabte. Aquest dilluns es va fer al Centre Cultural un debat obert a les famílies, AMPA i professorat per analitzar els avantatges i inconvenients de la proposta de fer jornada compactada en aspectes socials i pedagògics. En cas que les escoles demanin poder fer aquest horari, la darrera decisió la tindrà el Departament d’Ensenyament.

Isabel Sánchez, responsable d’organització de centres a la direcció general d’educació infantil i primària del Departament, va explicar que, per ara, la Generalitat no autoritza la jornada compactada a cap centre i que s’està fent una prova pilot a set municipis per fer-ne seguiment i considerar possibles modificacions horàries.
Serafí Antúnez, doctor en Pedagogia i catedràtic de la Universitat de Barcelona, va assegurar que “la influència del tipus de jornada amb relació a resultats acadèmics és indemostrable”. Per Antúnez, l’important no és tant decidir sobre el tipus de jornada, sinó què es farà després de la decisió. En el cas que s’apliqui la jornada compactada, l’Ajuntament s’hauria de plantejar espais i activitats complementàries perquè els alumnes fessin més enllà de les 3 de la tarda.

En el debat també es van compartir experiències com el cas d’una escola d’El Papiol, un dels set centres de primària de Catalunya on es fa jornada continuada i on les famílies van mostrar, a través d’enquestes, una bona valoració. Però no tot van ser opinions favorables: “El Departament mai no ha dit clarament les millores pels alumnes. Creiem que menys hores al centre implica més risc d’exclusió”, va afirmar Òscar Montes, membre de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya. Per la seva banda, Elena Sintes, autora d’un informe de la Fundació Jaume Bofill, va argumentar que “no només hi ha dues opcions. Europa és ple d’altres possibilitats”. “Ens hem de fixar en la qualitat de les hores i no en la seva distribució”, afegia. Segons ella, per als alumnes que no tenen família que els esperi a casa, no és bo allargar la jornada més enllà de la 1. Els assistents van poder resoldre dubtes puntuals i explicar la seva visió. Finalment, es va decidir fer una consulta als pares per no decidir precipitadament.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 103 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't