L’estació de la Llagosta s’ampliarà per ser terminal de línies regionals

Les inversions pactades entre el Ministeri de Foment i el Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar la xarxa de rodalies de Barcelona fixen una inversió d’uns 11 milions d’euros per ampliar les instal·lacions ferroviàries de l’estació de la Llagosta.

El 9 Nou
07/01/2014

Amb aquestes millores, aquesta estació, on actualment només s’aturen trens de la línia R2 que va cap a Sant Celoni i Maçanet, assumirà el paper que actualment fa l’Estació de França, a Barcelona, per als trens regionals. En concret, amb l’actual configuració de la xarxa, tindran sortida i arribada a la Llagosta les línies R13 (Estació de França-Lleida per Valls), R14 (Estació de França-Lleida per Tarrgona i Reus), R15 (Estació de França-Riba-roja d’Ebre per Tarragona i Reus) i R16 (Estació de França-Tortosa i Ulldecona per Tarragona).

L’actuació encara no té calendari concret però forma part del paquet d’inversions de poc més de 300 milions d’euros que Madrid es va comprometre a executar en els propers dos anys o, com a molt tard, la primera part de 2016. A la Llagosta, l’obra implicarà una reordenació de les vies per poder fer apartadors que permetin l’aturada i el canvi de sentit dels combois. Això comportarà la construcció de noves andanes per a passatges i millores i ampliacions de la infraestructura ferroviària existent: vies, catenària, senyalització, quadres de control… L’actuació exacta s’haurà d’acabar de concretar amb la redacció del projecte. En casos d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de rodalies. D’aquesta manera, es pretén reduir l’afectació al servei de les incidències que es puguin produir.

El trasllat de les quatre línies de regionals que van cap a Lleida i Tarragona a la Llagosta servirà per millorar la velocitat comercial –i, per tant, el temps de viatge– a la línia R2 Nord que uneix Barcelona amb Granollers, Sant Celoni i Maçanet. Actualment, l’entrada i la sortida dels trens de l’Estació de França –està situada en un cul de sac fora dels túnels de les línies que travessen la ciutat de Barcelona– obliga a aturar la circulació dels combois que van per l’eix de la línia R2 mentre es fa la incorporació dels trens regionals a l’eix ferroviari principal. Això allarga el temps de viatge i redueix la velocitat comercial de la línia. Amb el canvi, el Departament de Territori i Sostenibilitat defensa que es podrà donar més fluïdesa i millorar el servei de la línia R2. A banda, el trasllat de serveis ferroviaris regionals a la Llagosta també beneficiarà els passatgers de la comarca que fan servir aquestes línies.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't