Mollet delimita la zona de baixes emissions entre els carrers Jaume I, Roger de Llúria, Pompeu Fabra i Berenguer III

A l’àmbit delimitat com a zona de baixes emissions, hi viuen unes 3.000 persones que tenen censats uns 800 vehicles. Partits de l’oposició defensen que hauria pogut fer-se més gran

La zona de baixes emissions de Mollet inclourà els carrers situats dins del perímetre que delimiten els carrers Jaume I, Roger de Llúria, Pompeu Fabra i Berenguer III. És un àmbit on viuen unes 3.000 persones que tenen censats uns 800 vehicles. Bona part d’aquests carrers ja són exclusius de vianants o de prioritat invertida però també n’hi ha que estan oberts al trànsit com Sol, Ramon Casas, Anselm Clavé, Dos de maig o Madrid. Els quatre carrers del perímetre no estaran dins de la ZBE i s’hi podrà circular sense limitacions.

El ple de dilluns va aprovar l’ordenança que regula la zona de baixes emissions i que, a més de l’àmbit, fixa els horaris (de dilluns a divendres de 7 del matí a les 8 del vespre) i la regulació: no hi podran accedir vehicles sense etiqueta ambiental excepte algunes exempcions, moratòries o autoritzacions especials. Per exemple, s’hi permetrà l’entrada de vehicles de persones amb mobilitat reduïda, serveis d’emergències i essencials, vehicles de les persones residents dins de l’àmbit, persones amb ingressos inferiors a dues vegades l’IPREM o professionals amb un vehicle sense etiqueta ambiental que acreditin que els queden menys de cinc anys per jubilar-se.

“S’ha buscat l’equilibri i la proporcionalitat entre la justícia ambiental, és a dir, la millora de la qualitat de l’aire, i la justícia social i el foment de l’activitat econòmica, per evitar que la mesura fomenti la desigualtat”, deia Raúl Broto, regidor de Projectes Urbans. “No podem oblidar que segons dades municipals, tenim més d’un 30% del total dels 30.000 vehicles censats a la ciutat, sense etiqueta”, afegeix.

La gestió es farà a través d’un sistema de control amb càmeres amb lectors de matrícula col·locades als accessos de la ZBE. L’Ajuntament es va comprometre al ple a fer una campanya informativa per donar a conèixer la normativa. Per ara, s’ha creat un apartat web específic sobre el tema. També a fer una revisió de l’àmbit cada dos anys. “Mai podrà anar a menys, si hi ha canvis serà per créixer”, va dir Broto. En el text aprovat, també es recullen les sancions.

En aquest sentit, grups de l’oposició com Ara Mollet-ERC i Mollet En Comú Podem van criticar l’àmbit fixat que consideren que és de mínims i van lamentar que el govern no fos més valent incloent vials com Jaume I.

Treball conjunt amb els municipis de l’Arc Metropolità

La normativa s’ha creat a partir del treball conjunt amb els municipis de l’associació Arc Metropolità. Amb ells, també s’ha acordat el calendari d’implantació: entre 1 de gener de 2024 i 30 d’abril de 2025 només s’activarà quan hi hagi episodis de contaminació declarats per la Generalitat per diòxid de nitrogen (no se n’han produït aquests darrers anys). A partir d’1 de maig de 2025, el funcionament ja serà regular de dilluns a divendres i en els horaris marcats.

LA PREGUNTA

La conducta de Puigdemont, com diu el conseller d’Interior, va ser “impròpia”?

En aquesta enquesta han votat 1385 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't