Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Es compleix un any de l’Estratègia 6.25 de Mercadona per a la reducció del plàstic

La companyia recupera anualment més de 250.000 tones de materials reciclables que tornen a ser matèries primeres

La firma de distribució Mercadona va adquirir fa temps el compromís “Sí a seguir cuidant el Planeta”. Per això, a més de reforçar els seus sistemes ja consolidats de reutilització i reciclatge d’envasos comercials, desenvolupa des de fa dos anys l’Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic i la gestió adequada dels residus. Invertirà més de 140 milions d’euros els propers quatre anys per dur a terme tots els moviments que formen part de l’estratègia.

Aquesta consta de sis accions concretes per aconseguir un triple objectiu per al 2025: reduir un 25% de plàstic als seus envasos, que tots els envasos de plàstic siguin reciclables i reciclar-ne tot el residu plàstic.

La companyia ja ha eliminat les bosses de plàstic d’un sol ús a totes les seccions i les ha substituït per bosses compostables (evitant 3.200 tones de plàstic a l’any). També ha eliminat els productes d’un sol ús, que ha substituït per parament sostenible fabricat amb materials més respectuosos (reducció de 3.000 tones de plàstic a l’any). Durant els propers anys els envasos que utilitzarà la companyia seran reciclables i continuarà reduint el plàstic als envasos de marca pròpia en col·laboració amb els seus proveïdors. A més, la companyia proporcionarà informació sobre reciclatge als caps (els clients) per impulsar i facilitar la separació de residus, tant a les botigues com a les llars.

Per dur a terme la reducció de plàstic als envasos, està aplicant diferents estratègies com ara l’eliminació del plàstic que no aporta valor; la substitució per altres materials (sempre que no afecti la qualitat i la seguretat alimentària), i la reducció, reutilització o incorporació de material reciclat en la seva composició per disminuir l’ús de materials verges i fomentar l’economia circular.

Alguns exemples del que ha posat en pràctica Mercadona:

· Canviar la bossa de plàstic per la caixa de cartró en tota la categoria de càpsules de cafè Hacendado, a més de reduir el plàstic a les càpsules, fet que suposa una reducció total de 783 tones/any.

· Canvi de plàstic a paper en l’envàs de les tauletes de Xocolata Classic Hacendado, reduint així 35 tones/any

· Canvi de plàstic a paper les bosses d’entrepà, que suposen una reducció de 186 tones/any.

· Canvi a envàs de vidre en la categoria d’ambientadors de varetes, que suposa una reducció de 160 tones/any.

Aquests són alguns dels múltiples exemples de reducció que la companyia impulsa, buscant sempre opcions més sostenibles en la seva aposta per fomentar l’economia circular i la reutilització dels materials i recursos.
L’últim any Mercadona ha complert les dues primeres accions del pla amb el compromís de convertir tots els seus centres en Botigues 6.25 en menys d’un any, fet que ha suposat una inversió de 30 milions d’euros. En set mesos, i malgrat la situació provocada per la crisi sanitària, l’empresa ha transformat totes les botigues al nou model Botiga 6.25, que ofereix als caps informació sobre reciclatge, noves bosses de secció, pictogrames indicatius als envasos per facilitar la correcta separació i noves papereres per reciclar a les seccions, a les entrades i a l’espai A Punt per Menjar. A més, per a aquest nou model s’ha millorat el sistema de gestió de residus i s’ha ampliat amb la recollida de càpsules de cafè.

El desenvolupament de l’Estratègia 6.25 comporta modificacions en diferents processos, des del redisseny dels envasos del futur (en coordinació amb els proveïdors) fins a l’adaptació de les botigues i la logística, passant per la gestió de residus.

Cal destacar l’esforç de la companyia per desenvolupar una gestió correcta dels residus que es generen a les botigues. Gràcies a la logística inversa i al seu model de gestió d’envasos comercials, Mercadona ha pogut reciclar, només el 2020, 12.000 tones de film plàstic, de les quals 3.000 s’utilitzen per elaborar les bosses reutilitzables de compra, i evitar l’ús de més de 180.000 tones a l’any de materials d’un sol ús.

Els sistemes de reutilització i reciclatge ja consolidats a l’empresa; les estratègies de prevenció del malbaratament alimentari i redistribució d’excedents, i l’Estratègia 6.25 fan que Mercadona recuperi anualment més de 250.000 tones de materials reciclables que tornen a ser matèries primeres en cicles productius i permeten avançar de manera eficient, i en col·laboració amb els caps, cap a l’economia circular.
La cadena va començar a treballar en l’Estratègia 6.25 el 2019 implicant tots els treballadors en el repte de seguir cuidant el planeta i fer més sostenibles diferents processos de la cadena. En aquest sentit, l’empresa compta amb un equip de treball que coordina totes les àrees d’actuació de l’estratègia i està format per treballadors i treballadores dels diferents processos com ara Botigues, Prescripció, Informàtica, Compres, Logística, Jurídic, Financer, Relacions Externes i Obres.
L’empresa anirà facilitant informació sobre l’Estratègia 6.25 a la secció Cuidem el Planeta del seu web corporatiu on, a més, el cap trobarà contingut sobre reciclatge, sostenibilitat i el seu compromís mediambiental. Tot plegat també es pot consultar a la memòria de Medi Ambient de la companyia.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Creu que s’hauria de reduir a 100 km/h la velocitat a l’autopista?

En aquesta enquesta han votat 1344 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.