Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Mercadona demostra amb fets que una empresa exitosa pot ser (i ha de ser) responsable

L’any passat la firma de distribució va consolidar el seu servei de compra en línia, que va créixer un 40% respecte l’any anterior

Mercadona ha elevat les vendes el 3,3% el 2021, fins a aconseguir 27.819 milions d’euros, i ha registrat un benefici net de 680 milions, la qual cosa suposa una baixada del 6% respecte a l’exercici anterior. L’empresa ha incrementat la quota de mercat un 0,8%, fins al 27,1%, i tot sense deixar d’aplicar iniciatives i mesures encaminades a potenciar un impacte més positiu en la societat, el medi ambient i els seus treballadors. I és que aquest any 2021 n’ha incorporat 1.000 més, la qual cosa fa un total de 96.000 treballadors a tota la cadena.

“Ser responsable no vol dir només ser sostenible, això és una part. Una empresa responsable ha de satisfer les necessitats de tots els seus grups d’interès, que per Mercadona són els seus cinc components: el Cap (el client), el treballador, el proveïdor, la Societat i el Capital”, explica Alina Puig, gerent de Responsabilitat Social de l’empresa.

Amb això en ment, Mercadona és conscient de la dificultat del moment pel qual estem passant en l’àmbit global i la conjuntura inflacionista actual, motiu pel qual ha fet un esforç per minimitzar el seu impacte en els preus de venda, i no ha traslladat als clients la totalitat d’aquestes importants pujades. Això ha generat un impacte negatiu de 100 milions d’euros en els seus marges operatius, que s’ha traduït en una reducció del 6% en el benefici net, que el 2021 va ser de 680 milions d’euros.

Inversió de 1.000 milions el 2022
Així ho ha donat a conèixer el president de Mercadona, Juan Roig, en la roda de premsa anual que s’ha celebrat aquest mes de març i en la qual ha informat sobre els resultats de l’exercici anterior i les previsions per enguany.

A més, ha destacat que han continuat avançant en la seva transformació per consolidar un model d’empresa “més digital, productiu i sostenible”. Mercadona té previst invertir 1.100 milions el 2022 per continuar impulsant el seu pla estratègic de transformació. Aquests recursos es destinaran, principalment, a l’obertura de 68 nous supermercats, 58 a Espanya i 10 a Portugal; a la reforma de 43 supermercats per adequar-los al Nou Model de Botiga Eficient, i a la implantació de la nova secció d’A Punt per Menjar a 150 supermercats més. Tot això sumat als projectes ja iniciats, com l’Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic en els envasos de les seves marques, en el qual ha invertit 140 milions d’euros amb horitzó 2025.
Per tot això, la companyia crearà més de 1.000 llocs de treball estable i de qualitat el 2022, entre Espanya i Portugal. “L’any 2022 està sent molt difícil, l’escenari inflacionista actual s’està reflectint en la companyia i suposarà un increment en les nostres despeses de més de 500 milions d’euros.”
Per minimitzar aquest impacte, Mercadona continuarà apostant per la productivitat i eficiència en cadascun dels processos per ser cada vegada més competitius”, han indicat fonts de l’empresa.

Així mateix, el comitè de direcció va acordar apujar el sou del conjunt de la plantilla d’acord amb la pujada de l’IPC, un 6,5% a Espanya i un 2,7% a Portugal, amb l’objectiu de garantir el seu poder adquisitiu, en coherència amb un model d’empresa vigent des de fa 28 anys i les treballadores i els treballadors del qual són el “millor actiu” dels clients i essencials per al creixement del projecte Mercadona. Durant l’any, la companyia ha continuat amb la tasca preventiva i formativa en matèria de salut laboral, factor que ha agafat un protagonisme més gran en un context pandèmic. “A Mercadona tenim una premissa i és que per poder rebre primer s’ha de donar”, explica Puig.

Així es materialitza en tots els treballadors de l’empresa, que tenen contracte indefinit des del primer dia i uns sous per sobre la mitjana del sector, i “així ens ho demostren amb aquesta puja del 6,5% que ens han aplicat a principis d’any, que s’ha sumat a l’increment pactat en el nostre pla professional”.

Avenços en transformació digital i en sostenibilitat

Mercadona va aconseguir el 2021 consolidar el servei de compra en línia (Ruscos i Telecompra) i elevar les seves vendes fins als 510 milions d’euros, xifra que representa un creixement del 40% respecte a l’any anterior. Així mateix, Mercadona Online (Ruscos) ha incrementat el nombre de comandes fins als 1,8 milions, davant dels 1,2 milions de 2020, i ha tancat l’any amb un equip de 1.636 persones.

L’empresa disposava al tancament de l’any de tres ruscos (magatzems exclusius per a la venda en línia), situats a Barcelona, Madrid i València, als quals preveu incorporar-ne enguany dos de nous, a Alacant i Sevilla. A més, s’està provant el servei de repartiment en línia directament des de la botiga en tres establiments de Castelló i Tarragona, per fer front a volums de comandes més petites. En l’àmbit de la sostenibilitat, Mercadona ha invertit més de 49 milions en diferents iniciatives i mesures encaminades a potenciar un impacte més positiu i sostenible en totes les seves accions.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Aprova que el govern reguli la temperatura en comerços, transport i oci?

En aquesta enquesta han votat 877 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.